Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 906 ggr
upgradeyou
0

Fett och protein

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har ätit lchf i några veckor nu och har börjat använda Min mat för att få en någorlunda uppfattning. Jag har upptäckt att det ofta blir lite mycket protein om man ska följa rådet ett  gram per kilo. Idag har jag redan ätit såmånga gram jag ska och lite till. Trots att jag alltid äter med mycket smör till osv.
Hur gör nin andra? Och ge gärna förslag på en bra måltid med mycket fett som går att ta till för att få upp fettet. Kan bara komma på kokospannkaka..

Tack:)

Jennix
0

Nu vet jag inte hur du tänker, men det där är rätt lite, åtminstone jämfört med hur jag brukar äta… Kan det verkligen stämma att du inte ska äta mer än 72 gram protein?? Förvånad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

upgradeyou
0

Jag är ju som sagt ganska ny men jag har läst mig till här att  ett gram per kilo är ganska lagom:S

Vet inte hur bra det stämmer, men har sett det på flera ställen..

Zepp
0

Ett gram per kilo kan anses vara ett MINIMUM.

Sen tror jag att du har missat att fylla i allt smör som du steker i och sedan häller över maten.. annars så är det katastofalt lite mat!?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Jennix
0

Bara ett exempel på hur mycket jag äter ibland:

* Energi kcal:2695,60

* Proteiner:215,24
* Kolhydrater:7,39
* Fett:202,73

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

upgradeyou
0

aha okej, ett minimun, hae fattat det som att det va ett rekommenderat värde! Slutsumman idag blev 102 och riktigt så mycket väger jag inte! haha.

Hamnade påcirka 2300 kcal i slutändan idag, fick äta lite "pannkaka" nu på kvällen för att öka intaget.

Tack för hjälpen:)