Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 6098 ggr
Morfen
19

Kärlförändring i höger leverlob?

Det finns så många kunniga och erfarna här så kanske kan jag få svar här vad detta betyder?

Ett ultraljud har visat att jag har en godartad kärlförändring i höger leverlob som är ca 1 cm stor.

Har sedan några månader kraftigt illamående och buksmärta, varför man har gjort undersökningen.

Morfen
0

*puffar*

dufva
0

Vi ser ju alla olika ut inuti

Hade du behövt oroa dig borde dom ju sagt det åt dig…

Kärlförändringar kan bero på förstadium till diab typ2

Lchf borde ju vara rätt sätt att gå vidare isf.

odezza
0

Vi får väl hoppas att det finns någon som har erfarenhet av detta, och kan svara…

Jag tror också att det är bra om du försöker precisera vad det är du vill veta, t ex om du vill veta mer om kärlförträngningar, eller om levern, eller om det är kärlförträngningen som orsakar illamåendet och smärtan, hur du ska göra med kosten för att lindra, osv…

Vad säger din läkare om fortsättningen? Även om förträngningen är godartad, så är det ju inte bra att må illa och ha ont… ?

"still lost in space and time"

Morfen
0

Jag har ätit lchf i drygt ett år och detta uppkom för 3½ månad sedan så evntuell diabetes borde inte bero på kosten och vikten iaf.

Jag vill helt enkelt bara veta vad de menar i det jag citerar. De står att vidare uppföljning sker av läkaren på vc, jag är av naturen sån att jag vil veta, vara förberedd innan läkarbesöket på måndag - vad kan jag förvänta mig, vad kommer han att säga, är det detta som orsakar mina besvär eller kommer han att gå vidare med den inplanerade gastroskopin…

odezza
0

Ok, vi får väl hoppas på att det finns någon som vet något…

Men ett tips kan ju vara att du i förväg formulerar, och skriver ner frågor inför läkarbesöket på måndag, så att du inte glömmer något du vill fråga om. Men det har du säkert redan tänkt på.

"still lost in space and time"

Morfen
0

Tack för tipset. Så brukar jag alltid göra för det är lätt att bli lite disträ när man väl sitter hos tant/farbror doktorn.