Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel-matfett
Läst 2465 ggr
solros69
0

Margarin bättre än Bregott?

Har precis fått mötesprotokollet från dagisets föräldraråd. Dagiset har haft en påhälsning från en dietist och det har fattats följande beslut:

"Förskolan ska på dietistens uppmaning byta ut sitt bordsmargarin. Tidigare
har förskolan serverat Bregott men nu ska smörgåsmargarin med bättre
fettsammansättning användas."

Självklart vet jag att margarin är dåligt, det har vi aldrig använt hemma. Vi använder bara smör olivolja och Bregott. Det jag behöver hjälp med är en bra skrift som jag kan ge till dagis.

Kan någon hjälpa mig med detta?

Allamej
0

Du kan ju länka dom till min tråd och förklara att orsaken till att ungarna nu är döda är pga. av den konstanta påtvingningen från skola och dagis att dom ska trycka i sig gift.

Vad spelar det för roll att man ger sina barn näringsriktig mat hemma när skola och omsorg skjälper alla farsök till ett gott liv för barnet…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ktina
0

Vet inte hur man länkar, men sök här på sajten efter "Tezz + margarin" så kommer hennes skoluppsats om margarintillverkning upp, finns lite längre ner i den tråden.

Enkelt, kort och välskrivet om hur "naturligt" det är med margarin… Har svårt att förstå att någon skulle vilja ge växande barn denna smörja efter att ha läst uppsatsen.

solros69
0

Tack för era svar! Nu har jag hittat precis det jag söker i inlägget "Smör vs Margarin".