familjens olika behov
Min make har börjat äta LHCF för att bli av med ett antal kilo och förhoppningsvis hålla vikten efter det (+ att han tycker det låter som drömmen att få äta så mycket fläsk man vill…)… Samtidigt finns 1 barn o 2 tonnåringar i familien som inte alls är överviktiga, en av tonnåringarna på gränsen till mager. Jag mamman är normalviktig. Har ingen planer om att frånta barnen makaronerna bara för att mannen ska vara utan… Finns det tips o råd o erfarenheter om hur man gör när alla i familien inte har samma behov?
Vi är 2 personer i familjen, min man o jag, vi har helt olika behov.
Jag äter Lchf sedan 1,5 år tillbaka, kött o fisk är samma mat till båda, men sedan skiljer vi oss åt. Vi kokar potatis /ris/makaroner till honom,
Medan jag äter lite ovanjordgrönsaker till min mat, vill han gärna också ha lite brockolli / blomkål el liknande till sin måltid.
Alltså inga problem, ni kan äta samma mat alla men din man äter INTE dessa kolhydrater som din övriga familj gör.
Jag har tappat ca 20 kg under denna tid 1,5 år, det har inte varit några problem.
De flesta familjer har säkert olika behov, jag kan lova dej det blir inga problem med detta när du väl satt dej in kosten.
Lycka till
I min familj är det jag som äter lchf, maken modifierat. Till barnen kokar jag pasta, ris eller potatis som tillbehör, jag behöver ju inte äta det. Det har funkat jättebra.

I min familj äter jag och maken LCHF, dottern är vegeterian och sonen äter allt han ser
.
Riktigt komplicerat blev det när dotterns nya pojkvän visade sig vara glutenintolerant. Dottern har också en del allergier,
Jag gör potatis, pasta, ris till tonåringarna. Speciellt sonen tränar mycket och det finns ingen botten i honom. Ungdomarna har helt klart dragit ner på kolhydraterna när vi började fetta upp middagsmaten.
Jag serverar samma mat till alla, men gör en portion med qorn eller liknande till dottern. Vi vuxna hoppar helt enkelt över kolhydraterna.