Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 892 ggr
[slamslams]
0

Felaktiga Påståenden

I går tittade jag på Kunskapskanalen,en repris om olika tillsatser i vår mat.

Det finns mycket att säga om dessa tillsatser, Agneta Drebers uttalande om ex, att mandelsmaken i bullarna var ok, företaget lurades inte, företaget skrev på pkt att bullarna innehöll mandelsmak, inte mandel. Detta är en prudukt hon säkert aldrig köper själv.

Hon har pengar att köpa ÄKTA VARA, detta är för folk med mindre kassa, det tycker hon är bra nog.

Men en annan som uttalade sig var Marit Pålsson, att hon hoppar från tuva till tuva det vet jag, men hon borde var bättre påläst om hon skall ha åsikter.

Marit pratade om Modedieter, underförstått LCHF om hur mycket protein vi äter, 150 gr protein  till varje måltid, morgon, middag o kväll= 450gr protin om dagen.

Ingen protesterade inte ens kocken han borde veta hur mycket Kött 450 gr protein är.

Jag roade mig att räkna på detta, 100gr kött/fisk = 20gr protein,

Vi LCHFare äter enl Marit ungefär 750gr kött x 3  Det blir 1550 gr kött/fisk om dagen.

Någon annan som reagerade på detta, eller har jag fel.

missaz
0

Såg det inte tyvärr, hade ju varit något att sitta och uppröras över! Flört

Håller med dig om att det låter helt vansinnigt, och att ingen reagerade är mycket märkligt… Så dumt att använda sig av lögn för att "skrämma" människor bort från riktig kost. Obestämd