Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 5844 ggr
lillizen
0

selleri

sur jag blir. skrev ett inlägg som bara försvann. hoppas d inte kommer dubbla nu bara…

tidigare ätit selleri som typ tilltugg om kvällarna när tuggsuget sätter in. de förpackningarna jag haft tidigare har innehållit 1,8g kolisar/100g

läst på internet om selleri å d högsta kolhydratinnehållet verkar va kring 4-5g/100g

så tänkte mig inte för när jag var å handlade så ryckte bara åt mig en förpackning av icas egna själkselleri

när jag kommer hemser jag att d står 20g kolhydrater/100g!!! kan d stämma? el tryckfel från 2,0?

okej nu de senaste dagarna har jag försökt minimera kolisarna å tagit bort grönsakerna å mjölkprodukterna (förrutom lite ost å fetaost) så paketet ligger kvar….

funderar bara på om jag ska kasta iväg förpackningen el våga äta senare… hmm

Zepp
0

Allvarligt talat hur många gram Selleri äter du per dag??

I min tabell står det 1,8 gram/100.

http://www.hertzmanfrukt.se/html/naring.html#

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

lillizen
0

vet inte om jag var otydlig men

vad jag menar. sellerin jag hade sist hade 1,8g kolhydrater/100g. läst på internet att vissa kan ha 4-5g. men på den här förpackningen står d 20g kolhydrater per 100g. 100 g selleri är inte så värst mkt så äter jag d så är d bara dumt…20kolhydrater swosch.

så funderar om d verkligen kan stämma d som står på förpackningen

andreas0
0

#0, Det måste vara tryckfel, 2 gram kolhydrater för 100g för stjälkselleri är det rätta, jag har sett den siffran på flera olika ställen. Det är en av dom bättre grönsakerna om man ser det från ett kolhydratsperspektiv. Så länge du inte äter fakir så kan du äta selleri utan problem (i måttliga mängder såklart, kanske inte är någon vidare ide att slänga i sig ett kilo).

Skicka ett mail till ica och fråga om du ändå är osäker.