Hettande rosiga kinder, plus blödning?
Jag började med lchf för tio dagar sen ungefär och plötsligt blev mina kinder röda.
Jag har varit blödningsfri i många år tack vare p-spruta, men nu blöder jag!
Har det med kostomläggningen att göra? Jag fyller 39 i år och hade inte planerat att gå i klimakteriet redan. 

Det är många kvinnor/tjejer här där hormonerna kommer igång av LCHF. Många rapporterar förändringar i mensen - mer, mindre men längre, mer sällan, mer smärtsamt, mindre smärtsamt… Någon enstaka som har haft problem med att bli gravid har plötsligt blivit … stortjock på LCHF-kost, så eventuellt även ökad fertilitet.
Fabricati diem, pvnc!
Att kinderna blivit röda beror nog på värme som kroppen kan få i överflöd av högfettskost. Helt normalt!
Jag går också på p-spruta och törs nästan garantera att dina blödningar beror på den i kombination med LCHF. Jag har haft enorma blödningsproblem i början av LCHF i kombination med min spruta (mens 4 mån. i sträck…), har nu fått lite småblödningar ett par veckor igen (tror detta beror på att jag slarvat med maten en period så kroppen måste "ställa in sig" igen).
LCHF är ju en hormonell viktminskningsmetod (eller hellre välmåendemetod kanske) så att kroppen vill försöka ställa hormonerna i ordning är väl egentligen inte så konstigt… Hoppas du kan stå ut med blödningarna (som verkligen kan vara jobbiga!) för det är det värt tycker iaf jag!

Åh… det kan gå så fort alltså? Jag hade inte förväntat mej så kraftiga reaktoner, särskilt inte såhär tidigt!
Men tack för svar! Då har jag en förklaring till varför iallafall!