Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 1582 ggr
[Gitsan]
0

Första "riktiga" dagen

Tack för tipset om CalCounter!

Jag skrev in vad jag ätit idag och hamnade på 10% kolhydrater. Det tycker jag var duktigt för att vara mig! Hdq jag inte ätit min morgonmacka (God ikvadrat) så skulle det bara vara 5%. Men än så länge är den mackan viktig för mig.

Protein hamnade på 47% och fett på 42%. Jag gissar att ni tycker att jag ska äta mer fett, eller? Totala kalorier blev 1428 och jag orkade verkligen inte äta mer!

Jag har inte haft något sug efter mackor eller annat. Inte ens när sonen undrade om jag villa ha hans jordnötsringar igår så tvekade jag. Om det hade varit för några dagar sedan så hade jag helt klart agerat soppåse för dem ;-)

Margareta
0

Härligt Gitsan att Du inte var soppåse idag!!!

Precis som Du redan gissat kommer vi att tjata på Dig att äta mer fett, men eftersom Du blev mätt idag kommer Du då att bli ÄNNU mättare och på sikt KANSKE mindre portioner, det märker Du.

LYSSNA på kroppen.

Dag 3-4-5 kan vara lite luriga i omställningen så ät Du din morgonmacka ett tag till.

I början är det BARA viktigt att få ned kolhydrathalten samtidigt som suget hålls i schack och det verkar Du ha klarat bra idag.

GRATTIS!

Numer pensionär i Nynäshamn

skogsstjrna
0

Tja, inte så mycket mer att säga än att jordnötsringar suger efter ett tag. Och då var de bland mina favoritsnacks tidigare… :)

Grattis till första dagen!