Hinna på tänderna!!?
Halloj, är det nån mer som har fått nån sorts hinna på tänderna i o m denna kost? Mina tänder i underkäken känns konstiga. Måste borsta dom mer än dom uppe!! Vad kan det bero på?? Allt fett?? Har ingen aning, nån som vet?
Och vad kan man göra, köpa en hårdare tandborste? Annan tandkräm, jag använder mjuk borste o sensodyn för känsliga tandhalsar.

Vad konstigt - jag upplever sedan jag började äta LCHF i början av denna månaden, att mina tänder inte längre har den här äckliga, sträva hinnan som jag hade tidigare av vad jag inbillar mig, kolhydraterna.
Fast jag använder alltid munskölj efter jag har borstat, pga rädsla för den berömda drakandedräkten, det kanske spelar in? 

Det stämmer att hinnan på tänerna på mej är borta.
Så det vore konstigt om de inte försvan på dej.
Men du har ju inte ätit så länge vad jeg förstår, så var lungn det kommer nog det med när du ätit ett tag till.
Ahaa, då lugnar jag mej
, jag har ätit lchf sen 2 januari så det är ju inte så länge!
Är borta hos mig med.!
Mina tänder fungerar som en slags "mätare" på hur mycket eller lite kolisar jag ätit. Så fort jag stoppar i mej några fler kolisar så märker jag en liten beläggning.

Första två veckorna fick jag också någon läskig hinna på tänderna och det hjälpte inte hur mkt jag än borstade och gurglade och hade mig, men nu inne på tredje veckan känns det mkt bättre!
Jag märkte också nån konstig beläggning på tänderna i början. Har ingen aning om varför.
Men nu är det tvärtom, tänderna är renare och fräschare än förut. Det kvittar till och med om jag hoppar över tandborstningen någon dag.
Jag läste på en annan tråd att mjölkprodukter kan ge en hinna på tänderna!?