Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3993 ggr
flikkan77
0

OT. Vintern i Bilder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så, när får det väl vara vinter. Snö har vi i alla fall. Hoppas att det finns fler som vill bidra med fina vinterbilder! Med eller utan snö. Glad

Jag och maken var ute med vovvarna och kameran nu på morgonen, första snön är alltid roligast. Lyckas man dessutom få matte att ramla så blir det ännu roligare!

"You just have to belive…"

Maia
0

Yes! Jag väntade på den här tråden. Tack, Flikkan77. Har ingen bild ännu, men det kommer!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

flikkan77
0

Det var så lite så Maia, kunde inte låtabli att starta den nu. Väntar bara på lite lagom sol så det kan bli ännu bättre bilder, men man kan ju inte få allt… Väntar med spänning på dina bilder!

Aniara4
0

Å vad roligt det ser ut! I väntan på nya fräscha vinterbilder postar jag den här, tagen på julafton förra året i Roslagen. Ja, horisonten lutar. Rynkar på näsan Dumma kamera. (Nån måste man ju skylla på.)

blodtopp
0

#3 Vart i Roslagen? Nyfiken, då jag är bördig därifrån =)

Aniara4
0

#4 Jag vill inte vara alltför detaljerad här, men jag kan skicka dig ett pm!

flikkan77
0

Hann inte plantera ljungen jag köpte, men det blev rätt fint ändå. Glad

bluegoose
0

Katten gillar snön, som tur är. :-)

Viktor-88
0

Bilderna är tagna från ett ca. 50 meter högt berg på vårt sommarställe i Bohusläns skärgård. Har inte direkt mer med vintern att göra, än att visa att det faktiskt inte blir mer vinter än såhär om man befinner sig på såpass kustnära landområden. Tungan ute

Viktor-88
0

Attans, det går inte att redigera om mitt meddelande :S
Som ni ser så ville inte de tänkta thumbnails'en fungera, så jag skickar vanliga, tråkiga länkar istället ;)

http://img91.imageshack.us/my.php?image=cimg2318hd0.jpg
http://img128.imageshack.us/my.php?image=cimg2330da3.jpg

Maia
0

Väldigt fint från Bohuslän! Så länge vintern är hyfsat kall är kustnära otroligt skönt.

PS. Jag fixade klickbarhet i #9 (man måste göra länkar av dem för att de ska vara klickbara).

[tillbakalutat]

flikkan77
0

bluegoose: Är den bilden tagen i år? Himla massa snö var det i alla fall och en supersöt katt. Ser lite ut som katten som flyttade in hos oss för nån månad sen. Fast hon vill inte gå ut när det är snö.

bluegoose
0

#11 flikkan: Bilden togs igår. :-) Katten gillar att vara ute och skutta i snön. Sen vill hon ligga i knät och slicka av sig alla snöklumpar som fastnat i pälsen under magen… Och förnärmad blir hon när man försöker pula under en handduk så att man ska slippa bli så blöt. Tungan ute

Här är en på mig - också från igår - när jag precis ska börja hacka på plogvallen som den snälla plogaren körde upp på vår garageuppfart. (Jag fattar att de haft ett litet h-vete de senaste dagarna, förstår att de gör så gott de kan - så jag gnäller bara lite… Flört)

flikkan77
0

bluegoose: Var bor du någonstanns? Här, utanför Lidköping, är nästan all snö redan borta. Riktigt tråkigt! Hundarna blir så attans smutsiga av att springa på leråkrar utan snö på. Våra katter är däremot rätt nöjda. Bara en av fem som gick ut igår.

flikkan77
0

Hittade en till bild jag tog i går. Gammeltanten, 10 år, tycker också det är kul med snö. Fram för allt nu när hon har fått ett nytt vintertäcke. Att se en vinthund springa är sånt jag blir glad av.

Aniara4
0

Norrtäljeån i morse.

magma
0

oooo… Den var vacker Aniara4!

flikkan77
0

Oj, Aniara! Vilken underbar bild!

Aniara4
0

Inte så pjåkig för att vara tagen med mobiltelefonen! Glad

Janice
0

En häst- och snöbild från mig!

flikkan77
0

Nej! Inga hästbilder!! Fick lämna min häst (som inte var min) i somras när vi flyttade. Detta är första gången på ungefär 18 år som jag varit totalt hästlös. Har absitnens men försöker sluta. Suck!!

Men gudars vad söta de är på din bild Janice. Glad Vill gärna se mer!

Janice
0

Varför sluta? Klart man inte ska va utan! finns mer hästbilder o annat på buffy.pixbox.se. Kanske ska försöka ordna ett album eller två på den här sajten också..

flikkan77
0

#21 Förkortade min tid med 10 år, det är 28 år sedan jag var helt utan häst. Pappa skaffade en när jag var 3 och sen dess har det rullat på. Nu har jag inte råd att ha egen häst och jag har sagt att Fatima skulle vara min sista. Där jag bor nu är det lite väl långt till andras häst med. Ska försöka satsa på mina vovvar istället. Vill ju hinna med dem med. Sen är det ju svårt att hitta häst där man stämmer överrens med ägaren också, alla har ju sina idéer.

Janice
0

#22 Själv har jag återgått till häst efter ett långt uppehåll - riktigt roligt. Eller häst o häst, islandsponny. Bara det kommer mer snö kan man bromsa med hälarna.. Flört Jag har väldig tur, egen häst o stallet ett stenkast från huset.

flikkan77
0

#23 Min senaste häst var 156 cm hög. En liten skrutta mot de jag red innan som brukade vara över 170. Fast det var tur att hon var lite för det var inte så långt ner då. Träffade henne när hon var 8 år och red in henne själv, med betoning på just själv för ingen annan ville/vågade gå nära. Lite klurigt utan hjälp men det gick rätt bra ändå. Gudars vad jag saknar henne bara!

Karen
0

Aniara Norrtaljean sag ju ut som ett perfekt julkort!!!

Jag ar sa klart lite avundsjuk over att hora om all er sno Over There!!

Fast vi hade ju ett par timmars sno i oktober da vi aven akte pulka tills snon tog slut!!! Mamma och pojkar.

flikkan77
0

Har vintern tagit slut hos alla redan? Flört

Aniara4
0

Ja. Rynkar på näsan

Tilda-T
0

#15 Snacka om ett vykort!!

Vi har jättemycket vinter ( sundsvallstrakten) men jag klarar inte tekniken med att överföra bilder, tyvärrGråter

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

flikkan77
0

Tilda-T: Sånt där är så typiskt! Jag vet precis hur det känns, man har nått man vill visa men så går det inte. Är glad jag har min man som kan allt. Flört

Maia
0

Puttar upp den här tråden. Alla ni som har snö, kan ni inte skicka lite till oss i Göteborg som inte har någon!

[tillbakalutat]

Lava
0

Vi har en härligt snöig vinter i Östersund :)

Maia
0

Å! Tack. Så ska det se ut!

[tillbakalutat]

Fjaellmor
0

hemma…

/Fjällmor

Maia
0

#33 Åh, vad underbart vakcert! Tack, Fjællmor!

Idag föll det lite snö här i Gbg. Ungefär så mycket att en del bilar såg ut som dåligt florsockerpudrade semlor ovanpå. Det försvann snabbt. Så det är fint att få se den riktiga vintern.

[tillbakalutat]

Fjaellmor
0

Skrattande

jo, nog bor jag i paradiset!

Snöig vinterkram till alla som behöver!

/Fjällmor

Anna-fd-137kg
0

# 34 Va?! Jag missade det, måste ha smält fort :-( Jag som ääälskar snö!

Maia
0

#36 Ja, man såg det bara i silhuett mot mörk vägg och ovanifrån på mörka biltak uppifrån plan 4 på Humanisten, och jag fick göra alla uppmärksamma på det vid fikabordet. Dessvärre. JAG VILL HA SNÖ!!!

[tillbakalutat]

Effie
0

Nu är det lite bättre pudrade semlor, men SNÖ kan man inte kalla det. Jag vill också ha snö (om den inte smälter till slask nästa dag, och sedan fryser, och sedan…). Ni som har snö kan väl dela med er lite mer…

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

flikkan77
0

#33 Vilken underbar bild! Där vill jag också bo. Vi har fått lite snö här men det är så små flingor att det knappt täcker marken, i alla fall inte de plöjda åkrarna. Gräsmattan är dock helt vit. Underbart!

Maia
0

Här är bildbeviset. Vinterbild från altanen i Kållered utanför Göteborg. Vintern är här. Fast jag håller med Effie, big time.

[tillbakalutat]

Anna-fd-137kg
0

Maia, det snöade på mig och barnen när vi gick till förskolan i går morse! Det killades i magen på det där sättet det gjorde när man var liten, så himla mysigt!

Effie
0

#41 Mysigt, visst - men det var igår…Gråter Vi får hålla tummarna för en vinter även här, och önska oss fler vackra bilder att drömma till.

Det var så mycket snö när jag var liten; jag åkte kälke, tefat, skidor, byggde snögubbar och snölyktor, gjorde änglar i snön - så visst kan det bli vinter även i Göteborg!

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Adur
0

Vintervy i Sundsvall…

ochnintendo
0

Vintermorgon utanför min arbetsplats i Stockholm. Nu har det inte varit såhär fint väder på en vecka, men det kommer väl snart. :-)

Mervi
0

Det kom snö även i Skåne natten mellan torsdagen och fredagen. Här är en skånsk snögubbe med gräs som hår. Lite smutsig ser han ut men jättefin ändå.

bigfatmama
0

Vinter även i Värmland.

bigfatmama
0

Jobbade i natt och skulle lämna kund, när jag körde in på en skogsväg så upplevdes det som att köra i ett julkort. Skulle inte ha blivit förvånad om det kom en tomte, och vips så var dom där.

Fjaellmor
0

hemma.. Flört

kaisakavat
0

Fjaellmor - Vet du, snart flyttar jag dit där du bor!! Vilka bilder!!

Måste ha varit fjäll-tjej i mitt förra liv för själen sjunger när jag ser såna där vyer. Får feber. Ändå är jag född och uppvuxen vid havet.

bigfatmama
0

Underbara bilder, Har du ett rum till övers, blir alldeles sjuk när nan ser dina bilder.

Dicken
0

Inga gnistrande klara vinterdagar precis. Men tät dimma blir stämningsfullt på något annat vis. 

Så här såg det ut i Gävle  hela dagen i går.

Fjaellmor
0

Skrattande

nu är jag ju lite extra bortskämd med att maken är fotograf Cool men mitt hemma ÄR vackert!

flikkan77
0

La in bilder på datorn alldeles nyss och hittade beviset till hur det kunde ligga granbarr i soffan…

Aniara4
0

#53 Hahahaha! Först förstod jag inte på vilket sätt det var en vinterbild, men sen såg jag detaljerna!

Jag fick en ny kamera i julklapp jag. Den funkar bra! Glad

flikkan77
0

Aniara4: Ja, det är ju inte bara vinter ute!

Vilken urmysig bild du bidrar med. Superfin!

MillisB
0

Fantastiska vinterbilder ni har. Får komma med en från förra vintern, det är väl ok?

På jobb (kör buss) så var det totalt kaos en dag i mars 2008. Kom varken upp eller ner med bussen!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Fjaellmor
0

Maken med näsan i hålet

kaisakavat
0

#57 En så hängiven en! Flört Gulligt!

Aniara4
0

#57 Kul bild! Glad

Här kommer lite rimfrost från ett vindsfönster!

bigfatmama
0

Inte bara kul bild, den är vacker också.

Pasi
0

Jättemånga fina bilder! Och Fjaellmor, passa dig för snart står jag och knackar på dörren (vid min inflytt hos er)!Flört J.kla fint där.

bigfatmama
0

Nyårsafton 08.

Fjaellmor
0

FörvånadSkrattande

men pasi då, bäst jag bunkrar buljong…

Flört

kaisakavat
0

Aniara - du tar ju åxå jättefina bilder!! Vackert!

Själv längtar jag efter lite vackrare vinter. Här är grått och isigt  sedan en tid. Önskar massor av nysnö och sedan strålande sol!!

Har ju köpt ny kamera och vill testa den ute!!!

Isa56
0

Vinter i Skåne. Det här är vad jag ser, när jag inte "glor" på datorn och försöker läsa allt.Skrattande. Det är så fina bilder här, så man önskar man kunde bo överallt. Hm kanske man skulle skaffa en husvagn och kuska runt landet.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻