Limefromage
Hittade ett recept i "Vår kokbok" som jag modifierade lite. Den står och stelnar i kylen nu men har provsmakat av smeten och den blev supergod. Söt-syrlig och krämig.
4-6 port
5 blad gelatin
1 lime eller citron, finriv skalet och pressa ur saften.
2 ägg
2 dl grädde
3/4 dl Sukrin
Lägg gelatinbladen i blöt i fem minuter. Värm försiktigt limejuicen med Sukrinet i en kastrull tills Sukrinet är smält. Krama ur gelatinbladen och smält dem sakta i juiceblandningen. Vispa äggulorna luftiga och vispa sen ned gelatinblandningen. Vispa äggvitorna till hårt skum. Vispa grädden. Blanda försiktigt grädden i ägguleblandningen. Vänd till sist ned äggviteskummet. Låt stelna 2-3 timmar i kylskåp.
Detta blir vår efterrätt i kväll efter en fläskfilegryta med bacon, grädde, dragon och dijon. Jag längtar redan
Det verkar vara jättegott. Jag älskar citronfromage. Passar bra efter en fiskmåltid.

Gud så gott det låter. Ska provas snart.
Men guud va gott det var!! :)
Gjorde på citron och lite mindre sötn., friskt o fräscht. Glömde dock att visa äggulorna men det blev fluffigt o fint iaf. Kan varmt rekomenderas!
Den här måste jag skriva av, Jag har ju precis beställt sukrin. 
Håller med om att det var lite för mycket sötning. Jag bara översatte sockermängden rätt av till Sukrin men nästa gång ska jag nog ta bara en halv dl. Går säkert utmärkt med Stevia också om man nu råkar tycka om det.