Utbildning till dietist?
Hjälp mig, ty jag är vilsen!
Ska ta det från början… Trots min övervikt (vilken jag nu vet vart den kommer ifrån) så har jag i år känt mig dragen mot näringslära, och det var länge min dröm att läsa till dietist när jag var färdig med japanskastudierna. I grund och botten är jag kock, även om "arbetslivserfarenheterna", som arbetsförmedlingen så vackert kallar det, saknas.
Nu är jag dock kluven. Jag har fortfarande samma intresse som innan, det är t.o.m starkare nu sedan man började med LCHF och märkt hur kroppen förändras av en bättre kost. Men, om man nu skulle gå utbildningen och man visar sitt "sanna ansikte", hur kommer det då gå? Kommer man få jobb efteråt? Hur är det med dietister egentligen, måste de strikt följa SLVs kostråd, eller har de någon frihet? Jag har även funderat på kostrådgivare, men jag är osäker på om den utbildningen är tillräckligt för att fungera som bas för ett visum i Japan, om jag någon gång skulle vilja återvända hit.
Snälla, svara ärligt på undersökningen nedan, och förtydliga er gärna med en kommentar. Jag kanske inte ens är ensam med dessa tankar?