Ett fett hej!
Är ny till denna sajt så tänkte säga hej ^_^ efter att ha "skulkat" här i ett par dagar och sugit i mig av diverse information.
Har ätit LCHF i 2 veckor och har redan gått från 103.2 till 98.4!!
Tänkte dela med mig lite slutsatser och tankegångar från det jag läst senaste veckan.
1. Spannmål ger vildsvin karies och kor gas varvid de stämplas som miljöbovar.
2. Min mors papegoja får smörgås varje morgon, hon äter upp smöret och slänger brödet. Min hund, som brukade ligga och sova medan jag åt sitter nu och morrar, gnäller och stampar otåligt med foten och vill ha hon med!
3. Min fästmö, som är vegetarian och älskar bröd, äter det ofta 2-3 gånger om dagen fryser alltid, är alltid hungrig och är alltid gottsugen. JAG sitter naken i soffan och tycker det är vansinnigt varmt, är sällan hungrig (redan innan kost omläggningen) och går ut med hunden i kortbyxor mitt i vintern, ganska trött på frågor om jag inte fryser.
4. Dietister har egentligen inte helt fel. Om man äter mycket kolhydrater och socker som höjer insulinet som i sin tur försvårar fettförbränningen tacka fan för att man ska undvika fett om man inte vill gå upp i vikt under sådana kost förhållanden!
5. Har läst flera instanser om hur matproducenter bara har med sådant som de är tvungna att uppge i innehålls förteckningarna. Scary!! Och varför ska allt innehålla socker???
6. Margarin smackar pecka, ser blekt och konstigt ut och beter sig konstigt under smörkniven. Och har Dahlqvist rätt ger den visst hjärtinfarkter?
/Muskrat
Hej och välkommen Muskrat!
Rolig läsning hörru!
Hej och välkommen! Så sant, så sant och fyra gånger till så sant!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Välkommen hit!
Det var mig en klok papegoja. Och hunden med. *fyller på listan över djur som är klokare än Livsmedelsverket* 
Håller helt med dig om att margarin smakar apa,urk. Tur att det finns smör.
Härlig slutledningsförmåga du har!!! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Välkommen.
Har dragit nästans samma slutsatser jag med:)
Välkommen hit!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!