Utslag?
jag har nu ätit denna kost sen slutet av augusti. Mår strålande för det mesta, har dock en del huvudvärk emellanåt. Magen har aldrig varit så här bra och omgivningen verkar ha en viss förståelse :))
men…i förra veckan fick jag helt plötsligt kliande utslag på benen som efter ngn dag slutade klia och blev små röda märken. Detta höll på några dagar med nya märken och nu har jag bara märken kvar, inget kliande.
Har funderat på vad detta kan vara men så sa min man igår att tänk om det är så att det är slagg produkter o liknande som kroppen nu stöter ut i och med den nya kosten?
vad säger ni?? har ni några erfarenheter från detta??

Jag tror att din man kan ha rätt. Själv har jag alltid haft problemhy, med finnar och utslag. Jag märkte en försämring i början, men när dom finnarna väl läkt ut, så inträffade en dramatisk förbättring. Nu händer det tom att jag visar mig ute bland folk utan täckande brunkräm, något som jag aldrig kunde tänka mig att göra före kostomläggningen…
"still lost in space and time"
Jag har liknande erfarenhet av prickar på armarna som nästan försvunnit med nya kosten.
När jag såg inläggets titel kom jag att tänka på vad min mamma alltid brukade säga när hon bjöds på något som inte ingick i hennes diet-för-stunden :"Nej tack, jag får utslag av sånt." Hon menade utslag på vågen, men sa det aldrig rakt ut. Aldrig någon som ifrågasatte heller, så den "ursäkten" kan vara bra att komma ihåg när någon trugar på en bullar och liknande! 

#2 Fiffig mamma 
saken är väl den att jag aldrig haft problem med utslag eller liknande innan jag började äta denna kosten….har mest haft lite finnar inför mensen…de är visserligen helt borta nu :)….men tja..kommer utslagen tillbaks får jag väl gå till doktorn…
#2 Lysande argument!
Påminner mig om en film, tre personer i rummet varav en stod och berättade något för en annan. Varvid den tredje plötsligt nös till och urskuldade sig med "ursäkta, jag är allergisk mot struntprat!"
Jag har alltid haft finnar, och det har blivit bättre nu. Men jag har fortfarande ibland fått någon finne. Det är helt klart stressrelaterat. Men på det hela taget är de mer sällsynta, och jag har radikalt bättre hy ny (däremot är jag lite bekymrad över att mina dubbelhakor ersätts av rynkig hals…).