Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 1110 ggr
edvinsmamma
0

nybörjare som behöver lite hjälp

Hej! Jag är ytterligare en som testat allt vad viktminskning heter men som aldrig riktigt lyckas. Nu tänkte jag ge det här en chans. En vännina till mig håller på med något som heter Krelm-dieten, den går ut på att man kollar antal kolhydrater a´100g. Och man får inte komma upp över 40 per dag om man vill minska i vikt. Är detta något liknade? Jag har inte så mycket jag behöver gå ner, typ 6 kilo, funkar denna metoden då? Känns lite fel med all fet mat Skäms. Igår åt jag två rutor nötbröd med ost (hitta recept här), två ägg, grillad kyckling med tzatziki, fetaost, gul paprika och en avokado och oliver i olja, några rutor mörk choklad (den tiden på månaden), lite jordnötter, en tomat och en apelsin. Har ingen anng om det är bra eller inte, kan tänka mig att jordnötterna och chokladen inte va någon höjdare. Jornötterna köpte jag i affären då jag fick ett rejält blodsockerfall och visste inte vad jag skulle köpa som snabbt gick att släng i sig i bilen. Banan kändes inte som ett alternativ. Vad köper ni när ni måste ha något snabbt? Sen har jag ytterligare en fundering, hur är det med träning? Jag tränar spinning 2-3ggr i veckan, vad är det jag förbränner nu när det inte finns så mycket kolhydrater att ta av? Och till sist, hur mycket kan jag räkna med att gå ner per vecka? Vet att detta är grymt olika men på ett cirkus? Tack i förskott till er som orkar svara

Anninni
0

Leta i spalten till väster efter LC-kost för nybörjare. Där finns massa bra tips om hur man kan äta.

lycka till

dufva
0

Personligen anser jag att man åtminstone bör komma under 60g kolhydrater innan man börjar kalla det lågkolhydrat..

Själv håller jag mig alltid under 20g och det finns en del som behöver gå under 5g för att få en bra effekt.

Vår kost är normaliserande vad gäller vikten och ingen snabb bantningskurGlad..

Många (utan riktig övervikt) byter fett mot muskler vilket syns mer på måttbandet än på vågen..

Blodsockerfall existerar inte när man äter LCHF Cool

Lena123
0

Välkommen hit

Håller med dufva,blodsockerfall existerar inte med den här kosten så behovet av "något snabbt" finns inte.

Om jag ska kommentera ditt matintag så skulle jag själv i första hand utesluta apelsinenFörvånadvilket jag antar förvånar dig…

Man får lära sig tänka annorlunda med LCHF än vad man fått sig itutat genom åren.Om du läser det som finns skrivet i vänsterspaltens kolumner så ska du se att du snart kommer in i det.

Är det bara p.ga vikten du vill äta såhär?Om det är det och du tänker återvända till en kolhydratrik mat efter du gått ner i vikt så är nog inte det här något för dig.

Det här är en livsstil med många hälsofördelar och en av dem är viktnedgång Skrattande

http://www.winthers-skafferi.se/

[Karro]
0

precis som Lena123 säger så är det en livsstil och varför vi säger så är att du kommer upptäcka när du har börjat att vikten är bara bonusen.

Du blir efter alla omställningar till fettdrift, (oftast ska tilläggas) bättre sömn som leder till att du blir piggare, kanske får bättre hy, magen mår mycket bättre eftersom den inte stoppas upp av alla kolhydrater, matlagningen blir roligare då man inser vilken skillnad det är och laga "riktig mat" istället för att bara göra halvdan mat… osv osv…

Så detta är ingen metod eller kur som säger att "gör så här och du går ner 5 kg på en vecka" utan en livsstil.

sarwen
0

Hej och välkommen! Håller med alla ovan, kör på så kommer du snart in i det.

När jag behöver nåt snabbt (inte pga blodsockerfall som sagt var) så brukar jag köpa en grillad kycklingklubba eller en liten burk keso. Det är i magraste laget för mig, men jag står mig och lockas inte att äta något onyttigare.