Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 879 ggr
Bjorne
0

Nytt bantningspiller

Jag såg nyss reklam för ett nytt bantningspiller i aftonbladet.
Det var ren reklam även om det var utformat så att jag i förstone nästan trodde att det  var redaktionell text.
Efter att helt riktigt ha slagit fast att det är socker och kolhydrater snarare än fett  som är den stora boven så förklarar man hur pillret fungerar. Det skall helt enkelt blockera nedbrytningen av kolhydrater i kroppen och därmed hjälpa till vid viktminskning.
Det är möjligt att det funkar men någon borde informera presumtiva kunder att det är betydligt effektivare att utesluta socker och kolhydrater ur kosten och mycket billigare.

savonit
0

Har för mig att det varit tal om detta för flera år med ett piller som stänger portarna för upptagningen av socker.

Men det funkade inget vidare då, så.

sandrina
0

man blir mörkrädd….

Aniara4
0

Bah, humbug!

Och även om det skulle funka låter det onödigt dyrt att först köpa en massa kolhydrater att äta, och sen köpa dyra piller som ska "upphäva" effekten av att äta kolhydrater. Varför stoppa in dem i kakhålet till att börja med?!

savonit
0

enda fördelen hadden nog varit att myan som lchfare kunde unna sig ibland.

typ som för laktosintoleranta. fast nu är ju vi inte sjuka men men

Pasi
0

(Gissning hur de funkar)Pillret hindrar säkert polysackarider och di- att spjälkas…de kan då inte tas upp utan går raka vägen ut till …just det, tarmbakterierna och candida….vilket i sin tur resulterar i så olustiga grejer att man slutar med kolhydrater och blir LCHFare. Bra piller!Flört