Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1680 ggr
minnapinna84
0

min första dag

min första dag idag med detta. känns hur bra som helst. o sååå gott, har börjat dagen med bacon o ägg o good ost :)

kändes dock lite konstigt o handla idag, bara grädde, röd mjölk, smör, bacon, kändes som folk tittade snett på en, ska DU verkligen äta det där… för man är ju "hjärntvättat" att alla grejer ska vara light och helst bara grönsaker!

till lunch/middag idag blir de kyckling, creme fraiche o massa broccoli.. ska bli gott :)

häromdagen satt jag här inne på sidan och hittade massa goda recept som jag bokmärkte för att hitta igen… men nu hittar jag inte dom…. hur hittar jag dom igen, ngn som kan hjälpa? : )

man ska dricka mkt vatten speciellt de första dagarna, men undrar hur det är med kolsyrat vatten, är det ok? jag älskar loka päron… men är de inge bra så får man sluta med oxå. eller ska man kanske införskaffa sig en soda streamer, fast de kanske är massa konstigt där i med?

ha de gott allihopa!

lizaohman
0

Drick du din Loka, det får vara lagom med förändringar, ta det pö om pö. Det finns nackdelar med bubbelvatten, minns inte just nu vad det var, men du gör ju allting annat rätt så… Har du investerat i en liten burk kokosolja också?

Melindrea
0

Så länge det bara är kolsyra, vatten och eventuellt litet aromämnen så borde det inte vara något problem. Om du gör egen soda, kolla upp vad smaken innehåller, bara.

Maia
0

Välkommen! Dina bokmärken hittar du under "Bokmärken" i menyerna t. v.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

minnapinna84
0

Tack för svaren!!

min femte dag idag….

o idag känns de jobbigt, har huvudvärk, känner mig JÄTTEtrött… o är så sugen på ngt gott så jag skulle kunna döda för att få godis… antar att de vänder snart….

men är himla stolt över mig själv att jag klarat mig såhär många dagar utan ett enda snedsteg! annars när man provat ngt nytt eller liknande har jag fuskat redan första dan eller iaf 3dje…

Kokosolja?? vart hittar man det, ska de vara i flytande form? ska man blanda i maten eller bara dricka rent? kokos har ju aldrig varit en favorit… inte gillat smaken sen jag var liten. men prova får man väl göra. antar att det är bra fett i det?

ska lägga mig o vila nu, o hoppas att jag vaknar pigg imorrn UTAN huvudvärk….

mikaelj
0

Kokosfett är nästan olja i rumstemp.  Silverpaketet kostar 15-18 kronor för 0,5 kg.

Maia
0

Du ska verkligen vara stolt över dig själv, tycker jag! Grattis!!! Silverpaketet som du hittar i mejeridisken bland smöret smakar ingenting precis.

Drick ordentligt mot huvudvärken!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Mervi
0

Vad duktig du varit som klarat dig hit. Suget kommer att minska.

Lycka till!

Endtyme
0

Känner igen det där när man handlar! Men nu har det blivit nästan tvärtom (har ätit LCHF sen i juli), jag är stolt över mitt smör och grädde och smyger istället lite skamset om jag ibland lägger upp juice eller nån chokladkaka på bandet. :-)

Ett tips mot övergångsbesvären kan vara att gå över lite gradvis till den här kosten istället för att kasta sig in på en gång. Då slipper du förhoppningsvis illamåendet man kan få av allt fett också. Jag har helt sluppit övergångsbesvär, men då började jag också helt utan avsikter att vara strikt i min kosthållning utan "fuskade" mig fram i flera månader. Det är först nu på slutet som jag blivit ganska strikt med kosten, och då inte för att jag velat "skärpa mig" utan det har helt enkelt bara blivit så när sötsuget är borta, jag inte känner mig konstant hungrig osv. Icke-LCHF-kost är inte så intressant längre. ;-)

Lycka till i fortsättningen!

JohanBaltic
0

Det tar ett par veckor för kroppen att ställa om från sockerförbränning till fettförbränning - det tar helt enkelt lite tid för hormonsystemet att ställa om.

Nu när du har kört så strikt den här tiden tycker jag att du ska fortsätta tills du har ställt om - inte för att det är bättre än att gå över gradvis - utan för att du snart är igenom… och att du verkar klara av det.

Som du kanske har läst så ställer kroppen om från en ämnesomsättning baserad på förbränning av i huvudsak glukos till en ämnesomsättning baserad på förbränning av i huvudsak fett.

Din kropp (och framförallt hjärnan) är van höga blodsockerhalter (glukos) - när du slutar tvärt så blir det lite "tomt" på energi och det upplevs på olika sätt för olika människor - jag blev lite yr några veckor, men hade ingen huvudvärk.

Det tar ett tag innan "balans" uppnås mellan insulin (som sänker blodsockret genom att lagra in överskott som fett) och glukagon (hormonet som när blodsockerhalten är låg och insulinhalten är låg) som omvandlar kroppsfett (och lite annat) till energiformer som vi kan använda. När det är gjort är du en fettförbrännare - det är också därför LCHF fungerar sa bra, ofta, för att förbränna kroppsfett - du har helt enkelt kört igång en helt annan ämnesomsättning!

Det är viktigt att du får i dig tillräckligt med energi (fett) och att du dricker tillräckligt med vatten - bra kan vara att smådricka - verkar som att kroppen tar åt sig små volymer ofta bättre än stora volymer sällan, av vatten alltså.

Ingen fara att småäta heller - rökt, salt fläsk - lätt att ha med och ger både fett och protein. Ost skuren i kuber - rena energimaten.

Själv äter jag mycket fläsk och ägg - sätter inte till så mycket fett annars - om jag inte äter magert kött - då gör jag en gräddsås.

Nu - efter ca 8 månader och fullt omställd till denna kost har jag testat att äta lussebulle och tårta. Tårtan var toksöt och smakade inte bra alls. Lussebullen var god. Jag märker inget av det annars. Men min last har inte varit socker innan LCHF - jag är mer inne på öl, som är min svaghet.

Ett par mörka chokladbitar till helgen är gott - men kanske inte smart om du har en sockerhistoria - kanske inte första tiden i alla fall.

Lycka till!

shopgirl75
0

Så kul att det ändå verkar gå bra för dig! Besvären försvinner snartGlad

Jag är inne på min 8 dag idag och det känns toppenFlört

Men vissa dagar är suget större än andra dagar, men sakta men säkert blir det mindre!!

Fortsatt lycka till!!!

minnapinna84
0

vad glad jag blir av alla svar!! :) Tack!

man känner sig extra peppad när man vet att ni finns :)

en vecka idag… o allt känns faktiskt bra, det var den där 5te dagen som var djävulsk! men jag överlevde den. har inte haft sockersug alls förutom den dagen och jag är förvånad över det för jag åt godis MINST varannan dag och drack cola… de kommer nog dagar framöver också som inte kommer bli lätta, men såhär bra har det inte kännts innan!

#9 Jag håller med dig, tror jag får fortsätta att vara strikt. Känner mig själv skulle jag "fuska" en dag skulle jag trilla dit, iaf nu i början. Som tur är, eller vad man ska kalla det, haha, så gillar jag inte mörk choklad. Så då är jag hellre utan :) Hur lång tid tar de innan kroppen ställer om sig till att blir "fettförbrännande"? Förstår att det är olika för alla men ungefär, "känner" man det på ngtvis?

#10 Lycka till du med! Samma här allt känns toppen :)

Ta hand om er!

Maggan71
0

minnapinna: Tycker att du är jätteduktig! Jag hade också ont i huvudet till och från första veckan, men det har gått över. Sockerabstinens, tror jag bestämt att det var. *ler*

Nu är suget borta, och jag är "bara" på dag 10! Skrattande

JohanBaltic #9: Åh, vad bra du beskriver det! Tack för ett suveränt och lättfattligt inlägg!

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Terhi
0

5# + 6#  Kokosfettet i silverpaket är inte att rekommendera. Det har härdats för att förbli fast i rumstemperatur.

Kokosoljan som är fast i när det är svalt och flytande i värme (+25?) finns att köpa på häslokostaffärer.

[SarahOhrn]
0

Jag är inne på min fjärde dag nu och mår riktigt, riktigt bra. Vet inte om jag gör rätt eftersom jag mår så bra, men håller mig mätt länge (behöver inte äta nåt mellan frukost och lunch trots att jag har med en frukt i skolan utifall) och inte mellan måltiderna sen heller. Brukar dock ta nåt på kvällen om mina kalorier o fettprocent ligger för lågt. :)

Det enda jag fuskat vad jag vet är ytterst lite honung på turkiska yoghurten på morgonen (kanske 2 gram) och idag har jag lite honung i mitt te i skolan då det inte fanns nån mjölk. Har även ätit en mörk chokladruta i två dagar nu :/ Inte bra! Men jag räknar med det när jag räknar dagens intag och ligger ändå bra till där! :)

Andra dagen hade jag det riktigt jobbigt. Ont i huvudet och svimfärdig och mådde illa av allt fett och ägg sen frukost så det satt uppe i halsen. Så sen i måndags har jag inte kunnat äta ägg och inte grädde i teet :/ Men tror jag får i mig tillräckligt med fett ändå :) Förhoppningsvis.

Annars mår jag riktigt bra och är ändå stolt över mig själv att jag inte småäter som innan och inte såna saker. Jag har ändå en hel del godsaker i skåpen och frysen. Har testat detta innan men då gav jag upp när jag mådde så dåligt efter nån dag men nu kämpade jag mig igenom och mår riktigt bra, min mage mår väldigt bra och jag känner mig redan piggare och gladare. Hoppas dock bli ännu piggare så småningom :) Till och med min sambo har börjat äta denna maten med mig (även om han inte äter strikt annars) och har slutat köpa hem godsaker. Så då blir det genast lite lättare också. :)

Det går ovanligt lätt att stå emot saker ändå, men igår var jag ruskigt sugen på cola men som tur är har jag ingen affär nära ;) Och idag var jag så sugen på en macka när vi hade fika i skolan (har det varje dag kl 10, mackor och så) men jag stod emot! Tog bara te :D

Imorgon har vi julbord och jag hade tänkt att unna mig då men nu känner jag mig inte så sugen på det längre! Så skippar nog läsken och sötsakerna då också. Dock hade jag inte tänkt vara så strikt och fråga hur mkt kolhydrater maten innehåller osv :p Men skippar potatisen eller tar en ytterst liten och så äter jag resten av maten. Kommer inte heller ta bröd och skinka utan det blir korv, köttbullar, creme fraische, fisk av olika slag och lite rödbetssallad och vad det nu finns. Tänkte hålla mig till jul i stället, då ska jag unna mig en läsk (om jag nu känner för det) och någon sötsak + lite potatis till julbordet. Och hårdbröd med julskinka såklart. Men, i måttliga mängder! Sen är det tillbaka till vardagen efter juldan :) Det är konstigt att jag ändå inte är sugen på att äta som vanligt imorgon när jag hade tänkt det.. Redan efter 4 dagar! Men jag tror min kropp fått nog av allt onyttigt och känner att den mår bra såhär :) Men återstår att se, kanske blir grymt sugen imorgon… Men ska hålla igen! Kommer ju njuta för fullt på jul om jag hållt mig tills dess :D

Endtyme
0

#14 Håller med, det känns så konstigt att inte vara sugen på sötsaker och annat skräp! Även när man tillåter sig att fuska och ska "unna sig", så känns det bara… inte så lockande längre. Det händer att jag köper hem godis och äter även om jag inte är sugen egentligen, bara för att "jag har ju alltid älskat godis". Och utan godis känns jag inte riktigt som Jag längre. Måste tydligen arbeta med självbilden också, och inte bara med vad man faktiskt stoppar i sig. ;-)

[Jeremina]
0

Jag tycker också att en del tittar konstigt på en när man plockar ner mjölk, fil, grädde, smör och liknande i massor i vagnen på affären.

Men i min vagn kan dem också se kålrötter, morötter, lök i massor och annat gott!

JohanBaltic
0

#11 Jag har läst lite olika i olika litteratur. Men det bör ta max två veckor om man är strikt = mindre än ca 20-30 gr kolhydrater per dag.

Om man inte tillför BS-höjande föda (kolhydrater i alla dess former) så töms glukosdepåerna rätt snabbt och hormonsystemet börjar ställa om till fettförbränning.

Hittade denna text (nedan) som jag skrev i nån tråd för nåt halvår sen - tyckte att jag fick till texten hyfsat och att den tål att upprepas…

***Måste hålla med de i tråden som menar att man inte ska räkna kalorier - det är helt enkelt ett väldigt trubbigt sätt att mäta energiupptag i en biologisk varelse. Nedan kommer ett försök att förklara sambandet - sätt er in i resonemanget - det är nämligen så här viktökning/minskning fungerar.

Om man äter väldigt lite kolhydrater så kommer blodsockret att vara normallågt. Vid normallågt blodsocker så kommer insulinhalten i blodet vara mycket låg. När insulinhalten är låg kommer hormonet glukagon att frigöras. Glukagon omvandlar bl a fettsyrorna i kroppsfett (och fett vi äter) till glukos. Glukoset används av hjärnan, musklerna och andra organ som bränsle.

Detta förutsätter att en viss mängd animaliskt fett tillförs kroppen - för mig som är smal måste jag tillföra en hel del för att inte försvinna (när fettet är slut så börjar kroppen ta av olika muskler, blodkärl etc och ombilda dessa till glukos). Om man har mycket kroppsfett kan man ta det lugnare med intaget av fett men äta den proteinmängd som behövs för cellernas fortlevnad.

Det är alltså - som flera påpekar - hormonbalansen som i första hand styr viktökning/minskning genom inlagring respektive frisättning av fett. Inte kalorimängden.

De viktigaste viktstyrande hormonerna:

• Insulin - hormonet som öppnar cellerna så att de kan ta emot glukos (blodsocker) och använda som bränsle. När cellerna är "mättade" på blodsocker (går rätt fort om man inte är mycket fysiskt aktiv) gör insulinet så att överskottet lagras som kroppsfett, vilket sker vid intag av t ex potatis.
  • Glukagon - hormonet som styr frigörandet av kroppsfett till glukos. Glukagon bildas bara när insulinhalten är låg, dvs vid lågt intag av kolhydrater.
  • Kortisol - hormonet som hjälper till vid stress, kan vara fysisk eller psykisk skada/belastning. Kan vara lokalt för att hämma inflammation vid ett sår eller  hela kroppen vid större belastning. Vid stress kan kortisol avbryta glukagonproduktionen och ta över skapandet av blodsocker genom nedbrytning av vissa proteiner. Ökat blodsocker = ökad insulinproduktion = ökad fettinlagring!

Följande är VIKTIGT… En stor portion stärkelse (eller annat socker/kolhydratintag) kan försätta kroppen i stressläge genom den kraftiga insulinkänningen till följd av kolhydratintaget och som i sin tur driver fram en kortisolutsöndring. Det tar ca 2 dygn för kroppen att bryta mer kortisolet, vilket innebär att hormonbalansen är störd i ca 2 dygn! Ger en del tid för fettinlagring alltså.

Slutsats. Med ovan som bakgrund förstår man att antalet kalorier är rätt ointressant, eller hur? Hela processen med viktuppgång/nedgång (i form av fett) styrs ju av hur vi ser till att hormonbalansen är. Det är alltså mycket vikigt att hålla ner på antalet kolhydrater så mycket som det bara går, om man vill att hormonet glukagon ska börja ta av fettlagren.

Det är också mycket viktigt att inte "fuska" om man har en vikthistorik - det tar lite tid för kroppen att förstå att det är på allvar den här gången. Att ställa om sitt hormonsystem är något man måste ta på allvar - och igen, det har egentligen inget med kalorier att göra.

Till sist verkar det också som att vi ska undvika att hamna i stressande situationer som utlöser kortisolproduktion, detta torde vara mycket individuellt. Förutom stärkelse/sockerintag, som går att kontrollera så bjuder ju livet på massor med utmaningar - det gäller att hitta sin balans.***

Johannika
0

JohanBaltic: Lysande förklarat! Jag hade nog läst det förut i "bits and pieces" men här fick jag en utomordentligt bra och begriplig sammanfattning! Tack för det! (inte vet jag hur texten blev så här stor?)

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Popruta
0

Min första dag idag med =) Är superpepp!

Har bara hunnit äta frukost än så länge (och med den mättnad jag känner så känns det som jag aldrig behöver äta igen Flört).

Frukosten blev iaf äggröra med ca 75 g smör, 3 ägg (blev så rinnigt) och en stor klick creme fraiche 34%, till det ett halvt paket bacon.

Så nu är jag i fett-trans Skrattande

Till lunch planeras en bit kycklingfilé med en sås bestående av majjo, fraiche och mosad feta. Till det blir det baconet som är över och ev lite avocado om det orkas och är mogen..

Om jag nu kommer kunna äta igen ;) Fett är riktigt mäktigt!

CarinMarie
0

Jag läser ofta att många tycker att kokosfett är något bra. Vad skall man ha det till?

Mervi
0

#19 Popruta. Starta en egen tråd där du kan berätta om dig själv och ställa frågor. Lycka till!

mikaelj
0

CarinMarie,

Mellanmål, i yoghurt, att steka i, …

CarinMarie
0

Mikaelj

Ok, är det som ett paket smör? Måste kolla in detta:)

mikaelj
0

CarinMarie,

Antingen silverpaketet med kokosfett som inte smakar någonting alls, är billigt och nyttigt (laurinsyra och MCT; men det kanske är lite överkurs).

Eller kallpressat att äta som det är eller ihop med yoghurt, särskilt den som inte har smaken borttagen är väldigt sympatisk. Cocosa heter ett märke, kostar ungefär 130 kr för en burk på 400g eller så, finns bl.a. på Life eller GymGrossisten.se (.com?).

Jag har haft min smakburk jättelänge eftersom jag bara har den som smaksättning i mat, medans det andra paketet går åt hyfsat fort då jag steker/friterar i det.

minnapinna84
0

Tänkte att jag får uppdatera lite,

inte längre min första dag. På söndag har jag hållt på med detta i 1 mån. och jag tycker det känns skitbra! Har börjat äta SSS bantarbiffar, blev jättegoda. och det bästa är ju att man kan variera de till de oändliga. äter inte strikt fakir, men har funderat på att prova det i en vecka, men lite senare.

Min värsta dag var nr 5, trodde jag skulle kollapsa… men efter den dagen har jag inte haft några abstinensbesvär….förutom när jag fuskat, vilket jag gjorde nyårsdagen. och en dag till efter det när farmor bjöd på middag, gratäng m ris… fick sååå ont i magen efter det. så nu vet jag verkligen vad kolhydrater gör med magen. den har blivit så lugn sen jag började äta lchf.

och det roligaste av allt är att jag gått ner 5 kg. känner mig inte alls lika svullen i ansiktet. o sen är de flera kompisar som säger att de syns att jag mår bättre i kroppen! kul!! :) har inte mätt mig än, men ska göra de snart, ef ja hittat måttbandet o mina gamla mått (har precis flyttat o mkt ligger kvar i lådor eller undanstoppat där jag inte hittar de än, hahaha)

ska fortsätta kämpa! eller känner inte ens att jag kämpar, äter mkt godare än jag ngnsin gjort o har blivit av me de flesta cravings jag haft. klart de kommer komma fler dagar när man är sååå sugen på den chokladen eller den colan, men jag kommer klara detta!! o jag ska nå min nålvikt 2009. detta ska bli ett underbart år på alla sätt!!! :)

tack alla ni som finns på denna sidan som vet så mkt o kan svara på allt o som peppar en när man behöver det :)

God fortsättning till er!!!! : )

Mervi
0

God fortsättning till dig med och grattis till förlorade kilon och välmåendet. Lycka till under 2009.

Margareta
0

Vilken rolig tråd du har minnapinna och lycka till - det verkar gå kanonbra för dig!

Numer pensionär i Nynäshamn

JohanBaltic
0

#25 Kör på - det blir bara bättre och bättre. Och man hittar allt fler sätt att få till maten så att det passar en. / Johan

#18 Det var en generande stor uppskattning jag fickGlad. Tackar…

JohanBaltic
0

Hej alla.

Hittade en gammal text till på samma tema - den förklarar samma sak men med andra ord… Jag skrev den när signaturen graleh var ny

/Johan

Hej graleh - välkommen! Det är många kloka tankar som skrivts ovan - jag tänkte komplettera med några tankar om varför vi människor mår bäst av kosten som vi lever på här på forumet. Och varför kolhydrater ger fettinlagring (att vi blir feta). Det är också beskrivet bra i flera av de böcker som rekommenderats ovan.

Häng med nu…

Kroppens funktioner regleras till stor del av hormoner varav insulin är ett av de absolut kraftfullaste. Insulinets funktion är att lagra överskott av energi och näring i kroppen, som bieffekt regleras också blodsockerhalten i blodet.

Vad händer när du äter kolhydrater (kolhydrater är ett samlingsnamn på alla sockerarter)? Jo… ditt blodsocker går upp och kroppen börjar utsöndra insulin för att:

1. lagra blodsocker i levern, och när den är fulllagrad
  2. lagra blodsocker i musklerna, och när de är fullagrade
  3. lagra resten av blodsockret som kroppsfett i kroppens fettceller - som ett bränslelager helt enkelt.

Blodsockerdepåerna i levern och musklerna är till för snabba energiuttag (typ springa från tigern reflexer) och det går fort att både fylla och tömma det lagret - max ett dygn att tömma det.

Depån i fettcellerna (det till kroppsfett omvandlade blodsockerlagret)  är till för den vardagliga energiåtgången. Kroppen omvandlar en lagom mängd kroppsfett tillbaks till blodsocker vartefter det behövs - utan att BS (blodsockret) svajar. Kroppen använder också fett som bränsle genom en annan process. Fettdepån tar väsentligt längre tid att tömma - förstås beroende på hur stor den är, men det kan ta veckor eller mer (vid svält alltså).

Men - och det är viktigt! För att kroppen ska kunna använda kroppsfettet - bränslelagret - som bränsle måste insulinhalten i blodet vara låg - om inte insulinhalten är låg kan inte kroppen använda sitt kroppsfett som bränsle. Och… för att insulinhalten ska vara låg så krävs..? Ett lågt blodsocker = ett lågt kolhydratintag - eller hur?

Det är fler hormoner inblandade som vi kan beskriva mer om du vill - men alltihop är ett mycket känsligt system och om man har ätit mycket kolhydrater länge kan det ta ett tag att få kroppen tillbaks till ursprunglig hormonbalans.

För att du ska få det här systemet att fungera måste du dra ner på intag av kolhydrater och ersätta energin i kolhydraterna med fett. Obs att fettet du äter kommer att användas som bränsle av kroppen och inte lagras som kroppsfett - om du inte äter väldigt mycket förstås, men det är rätt svårt, man blir fort mätt på fett.

lycka till / Johan***

minnapinna84
0

Uppdateringsdags…. Glad

2 mån med LCHF idag… och jag rotade fram måttbandet och mina gamla mått, nu ska vi se;

Hals: -2cm

Överarm: -3cm

Midja: -11cm

Mage(där jag är störst): -3cm

Höft: -7cm

Lår: -1cm

Vad: samma

Och vikten, -7kg!!

Jag är glad! Vikten har stått lite stilla på sista tiden, men kul att man ser att det verkligen försvunnit så många cm!! Blev helt förvånad. Mina kompisar säger att de syns på mig att jag gått ner i vikt, fast jag ser det inte själv. Det enda jag märker det på är på vågen o sen att min vinterjacka sitter lösare.

Sen är de väl inte så kul att man fått hängmage, haha. Fettet som höll allt skinn uppe håller på o försvinna så nu hänger det istället… ja förhoppningsvis så försvinner det med i sinom tid…

Har inte fallit dit en enda gång på varken, bröd, ris, pasta, potatis… de min kropp vill ha är godis, CHOKLAD, bullar, kakor, kex, muffins, ännu mer CHOKLAD…. så i helgen släpte jag ef och köpte min första påse med plockgodis…. o gud vad gott det var!! kände att jag behövde de… men nu är vi strikta igen!

Mål 2009: Viktmässigt så skulle jag vilja gå ner 20 kg(helst 30), men 14 kg till detta året borde inte var omöjligt. Och klädmässigt, kunna gå in i en butik o köpa sig ett par jeans UTAN stretch som sitter snyggt! Ja det är bannemig mitt mål!

Heja heja! Glad

Fresten ni som kan denna sidan, går det byta rubrik på tråden, eller måste jag starta en ny??? är ju som sagt inte min första dag längre……

MalinArv
0

Grattis!! Bra jobbat!

minnapinna84
0

och där…. sprang jag rakt in i väggen…. motivationen försvann… sötsuget tog övertaget…. fick munsår… (asjobbigt), var asförkyld, fick tråkiga nyheter, kunde inte träna pga förkylning, får inga timmar på jobbet (har bara timanställning)=no money framöver…. o ja allt som bara blir för mkt… så då är de gott med chokladpraliner (jag fick på alla hjärtans dag) o baka apelsinmuffins…. (gjorde även en sats till med citron) sååå goda.

men nu är det en ny vecka! det är måndag och nu JÄVLA är jag på´t igen! började morgonen med ett paket bacon o ett ägg blandat i o ett stort glas vatten. sen har jag druckigt 2 koppar kaffe med mjölk. har några "bantar-biffar" i kylen som de blir till lunch.

funderar på att prova äggdef senare…. först ska jag bara komma på rätt spår igen… imorrn kommer de bli jävligt… sockersuget kommer skrika i blodådrorna…. men nu ska jag klara det! vill ju inte kasta borta mina -7kg o -11cm…. så nu ska vi göra minus siffrorna större…. eller mindre…. eller jag ni fattar ;)

MalinArv
0

Vi är alla människor. Ibland mår vi väldigt dåligt…

Det bästa är att man kan ju hoppa på hästen igen när man orkar. Skrattande

jejjja
0

Det kommar att gå bra för dej. Vi finns ju här för dejFlört