Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3501 ggr
Diran
0

OT - Några JV's här?

Du behöver inte fråga vad JV står för, om du inte vet vad det är så är du det inte :P

rullz
0

Jehovas Vittne? Nej Skrattande

Diran
0

#1 Du visste iaf vad det stod för Tungan ute

fantub
0

Nä, men alliansare

willowpysen
0

Vad har livsåskådning/trosuppfattning med kolhydrater att göra?? Cool

"En stund i taget - här & nu"

Raring
0

*tankebubbla*

Det borde ju finnas en mycket intressant inre konflikt om man är djupt troende och samtidigt övertygad om att spannmål och kolhydrater inte är nyttiga… bara ordet 'bröd' förekommer ju över 200 gånger i Bibeln.

Aniara4
0

"Giv oss idag vårt dagliga bröd"… nå, den meningen har väl aldrig varit bokstavligt menad?! Obestämd

Förlåt Diran, ska inte tramsa bort din tråd. Hoppas du hittar någon likasinnad syster eller bror.

Jennix
0

#4  Det står OT på tråden, så då behöver det inte ha med kolhydrater att göra. Flört

Off Topic = OT

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

mariech
0

Det finns så många sajter härinne, så du hittar säkert det som passar digGlad

willowpysen
0

#7 Yes… Förlåt, såg det efter att jag skrev inlägget….. var inte meningen….. Skäms

Diran
0

#5 / 6

Jag vill inte starta några religiösa diskussioner här, men jag tycker #5's fråga var ganska instressant.

Jag talar nu för min personliga uppfattning, inte alla JV's

Det här med bröd och spannmål, jag frågade mig själv i början när jag började med LCHF _"Maten är ändå en gåva ifrån Gud, är det inte lite konstigt att försumma den gåvan?"
_Men jag resonerade med mig själv och min personliga uppfattning är att visst, jag anser att den naturliga maten är en gåva och skapelse från Gud.

Men all skit människan gör med maten, lägger in massa tillsatser och mindre bra ämnen, det har förstört den ursprungliga födan. Därför blir våra kroppar nästan "förgiftade" något som människan gjort helt på egen hand.
Så därför tror jag att det är till för att vi ska kunna äta all slags mat, men människor har förstört den riktga råvaran.
Dessutom tror jag att vi visst ska kunna äta spannmål mm, men det handlar om måttliga mängder.

Nu för tiden har man så mkt socker och kolhydrater i all slags mat som inte bör ha det, man har tillsatt "riktig" mat med annan skit vi kropp inte är skapad att hantera. Ta margarin som ett praktexempel.

Detta är bara lite tankar från min egen sida, men andra som följer LCHF som är JV kanske tycker annorlunda.

Man ska inte glömma heller att visst, bröd nämns ofta i bibeln, men det finnsi nget bud i Bibeln att vi måste äta bröd tex.
Att vara Kristen men ändå följa LCHF är inte fel.

Jag vill återigen säga att jag vill inte skapa en massa religions relaterade diskussioner på detta forum, jag undrade om det fanns fler JV's eftersom det är trevligt att ha vänner med samma kost som jag.

willowpysen
0

Hej igen Diran!!!! Har skrivit i din gästbok så du kan ju kolla den!!! Kram/Hanna Glad

Besika
0
Empe
0

Jag tycker bara det är bra att du åskådliggör vilken brokig samling vi LCHF:are utgör!

Diran
0

#12  Tack ^^

#11 Hej! Läste precis GB inlägget, skulle precis svara :D