Min smörgåstårta
Jag bjöd på smörgåstårta á la LCHF förra helgen och det var uppskattat! Jag gjorde efter Airams recept, men med rostbiff och skinka i stället för skaldjur.

Mmmm,
ser jättegott ut !!!

Oj vad läcker den ser ut, måste prova att göra snarast
Det ser smarrig ut. Vilken smet, blandning har du i?
Det är jätte gat 
#3 Jag gjorde 2 ugnsomeletter på 8 ägg och 1 dl vispgrädde vardera, sedan delade jag varje omelett i 2 delar och använde dem som bottnar. Till fyllning använde jag äggkräm, leverpastej med bostongurka och baconröra i de 3 laven. Majonnäs blandat med creme fraiche täckte jag hela tårtan med och sedan garnerade jag den som på bilden.
äggkräm?
#6 Hackat ägg blandat med lite bregott till lagom krämkonsistens. 
Vad fin! Hur många personer räckte den till? för den måste väl varit dryg, med så mycket godsaker/fett i?
Har aldrig testat smörgåstårta á LCHF, och undrar hur smaken blir när man inte har bröd i?

Det ska jag provar!
jag gjorde en med det där receptet med ägg och philadelphia i helgen, fast jag var inte sååå förtjust i bottnarna, kanske detta är bättre, jag kör med vispad grädde och röd rom mellan bottnarna, majonnäs och grädde ovanpå och så hackat ägg som en sol i mitten, strålar av röd och svart rom samt räkor och dill, men denna såg väldigt fin ut! Kanske ska prova din nästa gång!
#8 Tårtan räcker till 8-10 personer.
#9 Man märker faktiskt ingen skillnad
I en vanlig smörgåstårta känner man ändå inte direkt smaken av bröd och även här är det mest fyllning och dekoration som smakar 
ca 1 år sen har jag gjort en nästan lika tårta, som jag lästa på Airams blogg, men "tårtbotten" gjorde jag på ägg och färskost. mer om det kan ni läsa på
Födelsedag på Alla Hjärtans Dag
Nu blev jag sugen på smörgåstårta.
Den ser jättefin ut.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Smaskens med ägg/smörgåstårta. Åt detta i helgen när jag var på dop. Den såg och smakade faktiskt bättre än den "riktiga" smörgåstårtan.