Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1207 ggr
Tumisa
0

Strikt eller ej.....

Tänkte höra hur strikta ni är med denna kost?

Är alla väldigt strikta eller finns det några som ändå emellanåt typ äter lite bröd, potatis…

Hur funkar det isf?

Jag har precis börjat med det och än så länge drar jag mest bara ner på kolhydraterna.

Gabriela
0

Jag följer i stort sätt Atkins. Han skriver att man ska hålla sig under 20g kolhydrater de 2 första veckorna (ev. lite längre om man vill). Sedan trappar man upp med 5 g kolisar per vecka tills man känner av hur många gram man kan äta och fortfarande gå der i vikt. Dock gäller dessa kolisar gröna blad, nötter + yoghurt och bär, t ex. Skrattande

Men 'fusk' med potatis och sådana stärkelser tror jag knappt någon LC:are gör! Flört

Fast alla är annorlunda och kosten påverkar människor väldigt individuellt.

Diran
0

Jag anser mig vara strikt. Jag gör inte medvetna avsteg.

Ibland äter jag en del valnötter, men jag ser till att inte komma över 20g kolisar om dagen ändå.
Så jag är nog strikt. Iaf tycker min kolhydratsätande familj att jag är väldigt strikt Flört

Johannika
0

Jag gör inga medvetna avsteg. Men ibland trillar man dit ofrivilligt. Normalt sett håller jag mig mellan 5 och 10 gram kolhydrater per dag…. tio är litet i högsta laget egentligen….

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Gutis
0

Jag får nog säga att jag är strikt. Har inte ätit något sött, spannmål, ris eller potatis sen jag började vid nyår. Känner inget behov av det heller.

En dag i taget...

mikaelj
0

#0,

Ju färre kolhydrater, desto bättre blodfettvärden och inflammationsmarkörer. Om du har problem med magen kan det säkerligen hjälpa att äta än mindre. För vissa är det svårt att gå ner i vikt, om det är det de vill, utan att minska kolhydratmängden rejält.

Och så vidare.  Beror helt på vad du vill uppnå.

Zepp
0

Jag är inte strikt jag köper bara inte hem något med mer än 5% kolhydrater i.. och det äter jag bara lite utav!

När jag fakirar till det går jag ner.. när jag slarvar går jag upp!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

gluffgluff
0

Jag är inte strikt. Många här på kif skulle nog anse att jag inte äter LCHF… Men jag äter inte LCHF för viktnedgång, utan för att jag fått ett nytt fungerande immunförsvar. :-)

Jag äter inga spannmålsprodukter. Heller inte mjölk och filmjölk, bara fetare mejeriprodukter. Men jag äter en hel del rotfrukter och nötter, och en liten eller halv potatis ibland. Bär, lite frukt.

Det är nog smart att vara någorlunda strikt i några månader så man märker hur man kan må och hur viktnedgången fungerar (om man är ute efter det). Sedan kan man ju testa hur ens kropp fungerar. Jag har märkt att min mage inte klarar vissa saker, därför låter jag bli dem.