Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: frågelåda-minmat
Läst 823 ggr
Zlatanist
0

Min mat - är jag rätt på det?

Nu har jag varit igång ett tag med detta men de senaste 2 veckorna har vikten stått still, har tom gått upp lite senaste veckan…. Tänkte att jag nu skulle kolla lite på Min mat för att se om jag är rätt på det…. Tror att jag ätit för mycket ost de senaste veckorna och det är därför jag inte gått ner i vikt.

Nu har jag lagt in en vanlig dag och inte tagit med osten, och då ser det väl ok ut? Har lite svårt att tolka det, men det känns ganska bra.

Vad säger ni som har koll?

Energi kcal: 1460,10 Energi kJ: 6104,10
Proteiner: 77,69 Fiber: 4,95
Kolhydrater: 7,16 Vatten: 554,94
Alkohol: 0,00

Fetter:
Fett: 124,92 Kolesterol: 1472,40
E-mättade: 50,29 Mättade: 54,00
F-mättade: 11,59

Vitaminer:
A: 906,00 B1: 0,62
B2: 1,52 B3: 17,03
B6: 1,43 B9: 232,30
B12: 4,70 C: 12,00
D: 5,12 E: 13,54

Mineraler:
Fosfor: 969,00 Järn: 8,81
Kalcium: 201,50 Kalium: 1730,80
Magnesium: 148,00 Natrium: 2265,50
Selen: 92,84 Zink: 4,09

60Gram Ägg kokt
60Gram Ägg kokt
100Gram Kaffe bryggt
20Gram Kokosfett
170Gram Kyckling
150Gram Avokado
40Gram Smör 80% fett
180Gram Ägg stekt

nyborjare08
0

Jag tycker att det verkar som om du äter för lite! 1400 kcal på en dag kan nog få din kropp att ställa in sig på svält. Testa att försöka få upp kalorierna till 1800-2000 i alla fall.

Lycka till!

Zlatanist
0

Ja, jag såg det nu när jag la in det, kanske därför jag inte går ner för kroppen tror inte riktigt på mig… Flört

Men, vad ska jag lägga till? Mer protein? Grönsaker kanske?

Ligger på 85 g protein och det är ju ganska mycket, om jag ska äta enligt min "idealvikt" så är det ju bara 60 g. eller fattar jag detta helt fel?

Det är inte lätt det här!

Mervi
0

Jag skulle nog ökat på fettet. Smöret och /eller kokosfettet.

Lyckat ill!

nyborjare08
0

Förstår att det känns knepigt! Glad Man får nog ha lite tålamod och testa sig fram till det som funkar för en själv. 1g/kilo fettfri kroppsvikt är vad man minst ska få i sig per dag! 1,5 g är helt ok också. Om man tränar kan man äta 2-2,5 g.

Lägg till fett i första hand tycker jag. Det är ju energirikt. Om det är så att du inte har aptit så kan du testa att lägga till lite grönsaker för att få upp aptiten.

Själv äter jag tills jag blir lagom mätt av tillåtna livsmedel och det funkar för mig. För mig är detta en livsomställningoch då orkar jag inte hålla på och mäta och väga jämt Glad Men jag har hållt på ett tag och jag vet att alla funkar olika! Man får hitta det som passar för en själv!

Zlatanist
0

Jag är mätt, jag har hållit på ett tag, började redan i höstas, men hade ett otroligt dumt avbräck mellan jul och nyår…

Började direkt i början av januari igen, så det är drygt en månad nu.

Jag känner mig inte hungrig, så det är kankse lagom med mat, bara lägga till lite mer fett till mina måltider.

Johannika
0

Kör med litet äggmjölk och gör LCHF-kaffelatte av det så kommer du upp i fett och proteiner och också upp i bättre nivåer kcl.

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Zlatanist
0

Jag har testat äggmjölk men tyckte inte det var så väldans gott. Men jag kan iofs testa att ha det i kaffet.

Får göra det ikväll.

Jag är inte så bra på att svara på inlägg, tycker inte att jag kan så mycket…, men jag är väldigt tacksam för att det finns andra som inte tänker som jag! Skäms

Frukost idag 2 ägg och 1 kopp kaffe med smör i. Perfekt, mätt fram till det är dags för lunch!