Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1069 ggr
leola
0

Är så himla trött??

Jag har tagit bort så jag nästan inte äter några kolhydrater, o nu är jag svintrött hela tiden. Hur länge håller det i sej?? Har oxå huvudvärk till o från hela tiden.

Har även börjat frysa som sjutton!!

Lava
0

Det är vanligt med övergångsbesvär, det brukar gå över efter ett par veckor. Du kan ju äta lite ovanjordsgrönsaker om det blir för jobbigt… så blir inte omställningen lika stor för kroppen.

Margareta
0

Det finns olika sätt att trappa ner. En del gör det tvärt - andra stegvis - ungefär som alla gör olika med att sluta röka.

Du får testa dig fram vad som passar dig.

Numer pensionär i Nynäshamn

Luccy
0

3 veckor hade jag såna problem fram o tillbaka, sen vart det mkt bättre. Lycka till det är stor omställning för kroppen o mkt som ska ut säkert Foten i munnen

leola
0

Det är väl bara att pina sej igenomTungan ute. Det har ju ett slut som tur är. Tack för era svarGlad

Zepp
0

Se oxå till att du inte äter för lite, då kan man oxå bli trött!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

leola
0

Det är ingen risk att jag äter för lite, snarare tvärsom att jag äter för mkt. Har liksom ingen botten känns det som. Om jag äter fru, middag o lunch, hur mkt äggmjölk kan jag dricka per dag??

Äter äggmjölk på 3dl vatten, 3 äggulor o 75g smör t frukost. Hur mkt fett är för mkt per dag??

Mervi
0

Det är svårt att säga exakt hur mycket fett är för mycket. Ofta säger kroppen till genom att man blir proppmätt, eller i värsta fall mår man illa. Det går nog inte äta för mycket fett om man inte samtidigt äter kolhydrater.

Anninni
0

Det undrar jag med, jag har ätit LCHF i 4 veckor ungefär och gått lite upp och ner. Tycker det är svårt att veta hur mycket som är lagom.

leola
0

Ja precis fast det jag känner är att sötsuget är helt borta. Choklad av alla de slag är min stora last men känner inte alls för nåt sånt nu. Det är superskönt tycker jagGlad

thomsen
0

Vad skönt att hitta denna tråden. Efter två veckor har jag drabbats av den stora tröttheten. Idag har det känts som om jag inte vaknat över huvudtaget. Jätteskönt att se att det kommer att gå över.

leola
0

Nu är min trötthet borta. Men man måste vara noga me att sova ordentligt, särskilt i början när man är som tröttast. Jag trodde att man hade 1 inkörningsperiod av trötthet, så började jag fakira o då kom jag in i en ny period som dock var ännu värre än den förra. Men det är som sagt helt borta nu.

zulu80
0

#6 det beror lite på vad din fru ätit dagen det gäller Cool

leola
0

Hihi!! Såg visst lite roligt utFoten i munnen

Jennix
1

Frusenhet och trötthet kan definitivt ha med för lite mat att göra. Det är FÅ som verkligen äter för mycket med LCHF…

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!