nagel problem
på grund av en nagel svamp har jag tappat min stortå nagel… nu har den friska börjat växa ut, men det går så långsamt… ser himla trist ut med en halv stortå nagel till våren och sommaren när man har sandaler på fötterna…
Någon som har tips på hur jag kan få naglarna att växa fortare???
Det enda tips jag har är att du får gå till en nagelsalong och fixa en artificiell nagel till din stortå.

#1 Tack! alltid nått…
vilka vitaminer är bra att äta för naglarna???
B vitamin? kalk?

B-vitamin är kanon för både hår hud och naglar! Har även hört att E-vitamin spelar in (självklart ska man ju se till att man inte har några brister på sånt man behöver rent allmänt) Kisel behövs också för att bygga upp naglar (och hår). Du kanske skulle testa ett sånt där tillskott just för hår, hud och naglar? De brukar innehålla kisel (silica), b-vitamin och ibland lite annat mojs som är bra.
Jag åt en period något sådant preparat (för länge sen) och naglarna och håret växte som ogräs och blev starka och fina :)

Gör bara inte som en av mina kollegor. Han tycker hans stortå är så äcklig så då brukar han måla tånageln med blå tuschpenna.

Haha ja för en blå nagel är ju så mycket mindre äcklig! Lustigt *skrattar*

#4 Haha, jag funderade just på att tipsa om nagelforum! Med en LCHF:are vid rodret kan det ju liksom inte bli fel!