Jempsons första.....
Hej hej,
Skrev ett ganska långt inlägg på en annan tråd men Pasi tyckte att jag skulle skriva en egen. Första egna inlägget… hoppas att det inte blir virrigt.
Ska börja med att säga att jag verkligen tror på detta, min far som är multisjuk går bla. på dialys 4ggr i veckan har lyckats gå ner ca 35 kg. Å detta utan motion!
Började själv i höstas ngn gång vägde in på ca.74kg….har nu hållit på i 5 eller 6 månader. Det jag tycker e så kul med detta är att man får sådana aha upplevelser titt som tätt.
Tyckte själv att jag var duktig och åt efter konstens alla regler åvar ledsen att inget hände….. insåg att jag åt 40-75g kolisar per dag via grönsaker. Nu ligger jag på mellan 5 å 20 per dag lite beroende på hur jag jobbar.
Eftersom jag jobbar skift å mycket natt så blir det lite si och så med maten när jag jobbar…. det är där äggmjölken kommer in…. den som uppfann denna borde få nebelpriset!!!!!
MEN jag undrar…. kan man ha för mkt fett i äggmjölken??? Jag brukar ha 1 ägg, 2 äggulor, 40-50g smör, 30-40g kokosfett, 1-1½ tsk kakao, ½tsk vanilj socker….ibland lyxar jag till det med en ruta mörk choklad. Jag tycker det går super att dricka å det kanske e huvudsaken.
Jag vet inte om det är äggmjölkens intågande i mitt liv eller att jag kapat lite till på kolisarna som gjort det MEN jag har faktiskt blivit mindre…. inte så mycket kilomässigt ca. 2kg men magen e mycket mindre…. min sambo brukar känna på magen och undra vart den tagit vägen…. å idag var första gången som en vän kommenterade saken…. kändes BRA!!!!!
Oj vad långrandig jag blev… hoppas ni inte somnade under vägen… ha ha ha
Tack ska ni ha för alla tips!!!!!!! Ni e guld värda!!!
// Jempson
Alltid kul läsa att det går bra för andra, man blir glad av det 

Grattis och lycka till. Det verkar ju gå bra för dej
Har du mycket fett i maten håller du dig mätt längre tid än om du har mindre fett i maten. Inget fett i maten håller du dig mätt ganska kort tid.
(jag tycker inte om att svara på frågor utan ger hellre mer information så att frågeställaren själv kan besvara sin fråga! mannen, fisken och fiskespöt, etc.)
Klokt att du startade en egen tråd och vad roligt att läsa om din pappa! Det kan man kalla hälsovinster.
Numer pensionär i Nynäshamn
Grattis till dig o din far. Fortsatt lycka till!

Tack för de vänliga orden.
# 4 å 5 snällt att ni kommenterar min far.
#3 mikaelj tack….. jag surfar runt här oftare än jag är inloggad….. brukar med iver läsa det du skriver för jag tycker du e saklig och enkel att förstå. JAg har snappat tips å fått några aha upplevelser efter att ha läst dina kommentarer till andras frågor.
Tycker det är svårt detta att skriva…. andra har så bra inlägg…. och jag har väldigt svårt för att fatta mig kort!!!!
Tack igen ör de snälla orden alla!
från en mörbultad Jempson efter ett mastodont tungt pass med PT Wilma…… 

Kul att du känner dih bekväm och ahr lyckats så bra hittills!
Join the club när det gäller att fatta sig kort, mina inlägg blir alltid såååå långa!
Har du nått den vikt du vill ha eller har du något kvar?
Lycka till och välkommen med fler frågor om du har några ;D