Blir inte frisk - utrensning?
Nu har det gått snart tre veckor sen jag började få ont i halsen (antar att det är flunsan). Efter det började jag hosta och hosta och hosta varpå jag fick igång min ansträngningsastma rejält (mer än någonsin) Har varit på VC två ggr och inhalerat ventolin och annat. Nu kan jag sova på nätterna, men hostan är delvis kvar och ibland blir det trångt i bröstet.
Jag har aldrig tidigare fått ner det så långt i luftrören och det har aldrig tidigare suttit i så länge. Varken flunsan eller ansträngningsastman. Antagligen är det väl så att just denna flunsan beter sig på detta vis. verkade så på VC iaf. Men jag funderar också…kan det inte vara så att jag är mitt uppe i en utrensningsprocess ockkså? Att kroppen rensar ut all skit nu i samband med att jag blev sjuk?
Märker att vissa fettskrämda i min närhet verkar tycka att det säkert beror på min ändrade kosthållning. "Den skulle ju göra mig friskare"……..
Någon som har en teori?
Jag kan inte svara hur det är just i ditt fall, men hemma har jag en treåring som har haft hög feber med efterföljande envis hosta och snorande i fem veckor nu, med undantag för en vecka innan det tog om igen. I hennes fall var det virus, så dr.
Det är ju typiskt att det enligt din omgivning ska vara din kost som är orsaken- om du hade ätit frukt, fibrer och pasta så kan jag lova att det resonemanget inte hade gällt…
Det går en massa konstiga och envisa virus den här vintern! Själv har jag haft feber i fyra veckor… Varit på koll, bara finfina värden. Vaknar med normaltemp, men under dagen och fram på kvällskvisten ligger på på +38.
Har inga symptom som ont i halsen eller snuva.
Och för två veckor sedan gick jag över till ganska så strikt lchf. Har absolut inte blivit sämre, tvärtom är jag jättepigg och energisk. Tyärr gör den segdragna febern att jag inte riktigt orkar utnyttja min nyvunna energi.
Jag berättade också för läkaren att jag gått över till lchf nyligen. Och det hade då rakt inget med min feber att göra, sa han!
Ät du lugnt vidare enligt lchf :-)

Jag har ätit LCHF sedan juli -06, och fått stora förbättringar då det gäller min astma…
Men i höstas blev det sämre, jag var förkyld i augusti, sedan hade jag besvär med astman ända till strax efter nyår. Fick öka medicineringen, och även ta ett par kortisonkurer på fem dagar…
Inte förrän strax efter nyår släppte det… och nu är mina luftrör och astma lika bra som innan det hela började. Jag har hela tiden fortsatt äta LCHF som jag brukar, så jag tror att det var ett virus, som var lite extra aggressivt mot slemhinnorna i luftrören…
Edit: Nu hoppas jag ju förståss att det inte blir lika långvarigt för någon annan… Vad jag menade var att även om vi får förbättrad hälsa, då vi går över till LCHF, så blir vi ändå inte helt immuna…
"still lost in space and time"
Tack för era svar.
Oj, ser att det detta inlägg nog finns flera gånger. Fick "error" flera gånger när jag skulle posta det.
Att ge upp LCHF är inget jag tänkt göra någonsin
utan kör på och hoppas att det ger med sig snart.

Låste den andra tråden, och länkade hit…
Tack 
# 5 Hur menar du med postad i fel tråd?
Hur ändrar jag och till vad?
*lite trög i huvvet på lördagsmorgnar
Hihi, nu är jag förvirrad. 
Okej, du vet säkert vad du gör (jag fattar inget, men det gör inget). Tack. 
Jo, jag gissar också på att detta kommer hålla i sig ett tag. blir väl att öka medicineringen och sköta sig helt enkelt. Så kanske det släpper.
Jag vet inte vad jag är i nuläget. Sjuk och smittar eller mest astma…

Äsch… Det var jag som klantade mig lite.. nu har det blivit rätt… 
Jag låste alltså den andra tråden, då den bara hade 2 kommentarer, och länkade hit från den…
Felet jag gjorde var att jag skrev den kommentaren här först, av misstag, och det hann du se…
Men nu ska det vara rätt! 
Oki, tack. Jaaa, skulle kanske låtit dig jobba i lugn och ro. 

Tackelitack.