Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 5281 ggr
aase-andersson
0

kostrådgivare utbildning

Finns det någon som är intresserad av mf hälsoutbildningar och deras kostrådgivare. tänkt själv att gå men datum lite svåra. man kan ordna så de kommer till orten och jag undrar om det är någon som är intresserad av att åka till värmland? i vår pm mig så kan vi prata om kostnader och ev boende mm..

Lieta
0

Jag är från värmland och kommer återvända dit i Mars… Jag är väldigt intresserad i näringslära, och har en dröm om att bli kostrådgivare själv. Så skulle någon dylik kurs anordnas så är jag där kan jag lova.

Lena123
0

Låter som en intressant utbildning men hur planerar ni att finansiera det?Den kostar ju över 16.000 kr.

http://www.winthers-skafferi.se/

aase-andersson
0

det är kursavgift som vanligt som på deras sida men anordnas på annat ställe om intresse finns med deras lärare. vill bara veta att det går att genomföra. har kursgård med enkelt boende till förfogande.

aase-andersson
0

puff upp..

missaz
0

Hmm… Jag har gått kostrågivarutbildning helt gratis på Mittuniversitetet, varför betala flera tusen för det när man redan (som jag antar att många här) har; rätt inställning till kost och vad som är bra? När man kan få det på universitetsnivå utan mer kostnad än eventuellt studiemedel? Jag får utge mig som kostrådgivare nu; gör det dock inte ofta pga att det inte är vad jag egentligen utbildar mig till.

Lena123
0

#5 men på den kostrådgivarutbildning du gick var väl kostråden baserade på "tallriksmodellen" antar jag? Så är det iallafall på alla utbildningar jag läst om…förutom den här på mf då.

missaz
0

#6 Jo, men är man redan LCHF:are så vet man ju vad som är bäst, alltså är det inte det man behöver lära sig. Jag gick kostrådgivarutbildningen främst för att lära mig mer om näringsämnen, vitaminer och mineraler. Ingen risk att jag blir tallriksmodellare pga utbildningen direkt… Flört

Pasi
0

#7 Men egentligen är du bara licensierad för tallriksdieten!Tyst
Man kanske skulle gå en sådan utbildning. Undrar hur lång tid det skulle ta innan läraren sa upp sig (jag kan vara något enerverande)Tungan ute

missaz
0

#8 Tja, jag får ju ge de rekommendationer jag själv kan stå för. Min lärare fick veta direkt vilken kost jag åt och hon var mycket intresserad! Hade nästan väntat mig ett ramaskri när jag fick göra min kostregistrering, men hon var seriöst intresserad och sa att själv följde hon tallriksmodellen, men att nya rön ju kommer hela tiden vad gäller kost, att vi inte egentligen vet vad det bästa är än och att det absolut kan visa sig att jag har rätt i att LCHF är det bästa. (jag tycker iofs redan att det HAR visat sig, min lärare behöver nog lite uppdatering…)

Oavsett så var hon väldigt kunnig och inte alls låst i att SLV är en helig ko!

Pasi
0

#9 Kul när det finns lite öppenhet.Glad

Lena123
0

#9 då var nog din lärare av den ovanliga sorten då hon var öppen för nya rön..trevligt att höra.

Tror dock att hennes inställning är ganska ovanlig bland dietister och lärare inom näringslära.

Skrivfeber
0

ok nu kanske jag är lite dum, men det finns så fruktasnvärt många utbildningar.

mf´s utbildning, har ni en länk till hemsidan. vill ha en utbildning inom kostrådgivning, men hittar bara dem som är för tallriksmodellen, kanske man ska gå en sådan ?

finns det ingen som är lite mer öppen och accepterar lchf. ?

Skrivfeber
0

hrm ok nu var jag lite dum, men jag hittade utbildningens hemsida =)

tack i alla fall.

MargaretaK
0

Jag funderar också på att gå kostrådgivarutbildningen i sommar i Stockholm, men är öppen för andra förslag = där boende är fixat Glad Värmland är helt OK om det för övrigt är samma upplägg…

aase-andersson
0

Hejsan!!

tyvärr finns det inte nog intresserade för att fixa det i värmland i nuläget. men det kan ju gå senare.

jag bestämde mig för att gå kursen i stockholm nu i mars, det blir mycket åkande och pusslande med barn och sådant. men men vad gör man inte ibland..

Lena123
0

Hoppas du rapporterar här om den är prisvärd och bra så vi andra kan få höra lite om den inför framtiden…