Fett / protein+kolhydrat+alkohol = ration?
Hej på er, jag halkade in på den här sidan i slutet på förra veckan, kommer inte ihåg vad jag sökte på men kom hit och fastnade. Började lite smått med omläggning av kosten under helgen, mer fett och mindre kolhydrater.(har erfarenhet av Atkins för 100 år sen)
Började skarpt i måndags. Min fråga är nu hur bör man räkna om man ska nå upp till SSS ration om man har tankat i sig en massa alkohol?
Proteiner+kolhydrater+alkohol / fett= minst 1,33??
(sambons far hade kalas idag *ler lite snett* 

Mnjaeä.. glöm det och börja på ny kula nästa dag!
Kroppen förbränner i viss prioritetsordning och alkoholen bränns först varvid resten lagras för senare bruk!
Om du tänker ta dig ett glas vin om dan tycker jag du skall räkna dessa till kolisarna!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Kollade lite i Hälsovakten, tyckte att jag låg rent ut sagt "skitbra" till innan jag åkte på kalaset i förhållande 5/15/80 men när jag sedan skrev in vad jag hade konsumerat i alkohol,,,,så blev det "katastrof" på fettsidan,,,därav min fråga,,,,ska jag/bör jag räkna med alkoholen som sk EXTRA kolhydrater vid beräkning av sss optimala ration eller räcker det att räkna med noll extra kolhydrater oavsett vad kolumnen "alkohol" säger, (har någonstans i bakhuvudet att det OCKSÅ är en typ av kolhydrater därav frågan)
Hälsovakten säger:
250 gr fett
23 gr kolhydrat
93 gr protein
65 gr alkohol

men gott vare hehe
"Pocenten säger"
73% fett
3% kolhydrat
12% protein
11% alkohol