Klarat av första veckan
Nu har jag hållit på en vecka med LCHF kosten. Och jag har gått ner 0,6 kg.
Inte en kolhydrat har stoppats i munnen.
Vet inte om viktminskningen är något jag ska vara nöjd med eller om jag gör något fel.
Det känns i alla fall så konstigt och fel att gå och handla. Man har ju under 30 års tid blivit programmerad att äta fettsnålt, magert, lightprodukter etc. Men vad har det hjälpt?
Jag skulle gärna vilja ha ris och ros och jag istället för att skriva ner det jag äter här så har jag en blogg.
Jag har inte vägt eller måttat maten. Så om det är någon som är intresserad så kolla här.
http://monachosliv2.blogspot.com/
Tack
Monica
Om viktnedgång uteblir kan det vara bra att väga maten för ibland är det svårt att uppskatta mängden kolhydrater. Mina kolhydratkällor liknar dina dvs grönsaker och mejeriprodukter. Om jag äter 50-100 gram broccoli, 100 gram turkisk yoghurt och lite annat småplock med lite kh i (t ex innehåller min skinka 2,5 gram kh per 100 gram) så hamnar jag ofta på 10-20 gram kh per dag. Vissa kan äta mer och andra behöver äta mindre för att gå ner i vikt.
-0,6 tycker jag absolut du ska vara nöjd med. Den enda invändningen är väl just ströbrödet i köttfärslimpan, men det vet du ju själv. Istället för fil skulle jag satsa på ett fetare alternativ, t ex turkisk yoghurt med vispgrädde och kanske inte jordgubbar annat än till fest.

Grattis det rör ju på sej 

Sorry för dubbla inlägg - det var inte meningen men jag trodde inte att det tog när jag försökte bekräfta.
Men det gjorde det ju tydligen.