Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 835 ggr
[Nilla59]
0

Två nya kompisar

Idag har jag köpt två nya kompisar (hade en innan) vi har ungefär samma smak för protein. Visserligen äter inte jag samma djur som de men jag känner mig ändå lite besläktad. Hon jag har hemma heter Siggan och är en Flugtrumpet Sarracenia venosa. Idag har jag köpt en Venus flugfälla Dionaea Muscipula och ett Sileshår Drosera Capensis. Jag har inte namnat dem ännu (man måste ju lära känna dem först ;) Jag hoppas de kommer att trivas lika bra som Siggan och äta upp fler flugor.

LatMask
0

Wow! Var finns dessa häftiga köttätare att köpa? Och är du säker att de nöjer sig med flugor… Skrattande

Tilda-T
0

Annars kan du väl dela med dig av fläskkotletterna Nilla!!Flört

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

[Nilla59]
0

#1 Jajemensan de äter bara små levande insekter. Där har vi ju ett gemensamt intresse. Inte så att jag vill äta insekter men jag vill inte ha dem i mitt hus.

Jag har köpt mina på Trädgårdsforum här i Landvetter där jag bor. Men det finns ju en rolig sida som heter www.brutalablommor.se där har de fullt. sen finns venusflugfälla också att köpa på www.coolstuff.se sök på köttätande växter.

#2 Tyvärr går inte det de äter bara levande föda. I så fall en levande gris Skrattande men då får de bli större först.