Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 1009 ggr
MartinaTT
0

Snacks?

Jag vet att man inte bör överhuvudtaget, men det finns dagar då man känner att man måste få äta något medan de andra i familjen njuter av choklad och popcorn. Hur är det egentligen med mandel? Enligt vad jag kommit fram till är de kolhydratsnåla och fettrika i högre grad än de flesta nötter. Jag har själv skållat mandel och hastigt kokat upp dem i saltat vatten innan jag rostat dem i ugnen och det blir urgott. Men är det okej enligt LCHF-principen?

Skrivfeber
0

det är individuellt vad man tillåter sig själv. Kan du leva med att äta dem i begränsad mängd, tycker jag att du utan problem kan göra det.

Men du får fråga dig själv om du tycker det är tillåtet. Äter man för många kan det bli svårt medviktnedgång. >Men någon gång att man äter det kan inte jag se nått fel i.

linavdp
0

Fläsksvålar? (jag är frälst Skrattande)

/Lina

Anninni
0

Man kan göra kokostoppar utan socker. Gott att tugga på.

Vill man så kan man ha i sötningsmedel, men jag tycker att det bilr goda ändå.

Jea59
0

Jag brukar unna mig ibland pistagenötter, fläsksvålar sällsynt för jag tycker att jag sväller upp på dom.

bazz
0

Jag äter oliver eller kokos (hel från nöt, ej färdigriven). Gott och kan inte äta så stor mängd, hög fetthalt, låg kolhydrathalt. Blir nöjd av det.

Mandlar/nötter och jag är som att äta chips…slutar inte förrän påsen är slut!

[Pennylane1]
0

macadamianötter och paranötter är ju BETYDLIGT mindre kolisar än pistaschnötter som jag tror är bland de högsta över 20 gram / 100!

Jag kör med sådana eller med fläsksvålar gärna dipade i smält brie… mmmmmmmmmmmmmmmmmmm

shin
0

jag smälter västerbottenost o gör ostcchips eller chokladbollar,(cacao, smör mandelflarn ev söt.medel,o riven cocos) rullar i hop till små bollar in i frysen.

Inkanyezi
0

Fläsksvålar, chicharrones. Enkla att göra, och man får en massa flott över att steka i. Knapriga eller mjuka allt efter smak. Jag tycker att rimmat fläsk oftast är lite väl salt för chicharrones, men sist hade jag tur på willys, det fanns färskt bogfläsk i bit med massor av fett.

MartinaTT
0

Tack, snälla alla, för tipsen! Ostchips satt jag faktiskt och funderade över i morse när jag körde till jobbet; det är ju sagolikt gott!

linda85
0

Jag brukar köpa lite olika ostar, oliver och salami, gott till ett litet glas rött, eller bara som det är!

MartinaTT
0

Och vin då? Det måste ju innehålla mängder av kolhydrater. Är det okej att drick ett glas rött fredag eller/ och lördag kväll utan att viktiminskningen helt avstannar?

linavdp
0

Nej det gör det inte :) Underbart va? :) Ta ett vitt, torrt vin, det är bäst :) Innehåller några få kolisar, men absolut inte många! Sen beror det självfallet på hur mycket man dricker också!

/Lina