Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 1298 ggr
[Nilla59]
0

Var köpa Stevia?

Är det någon som vet en bra länk?

Tolstoj
0

Hej
jag köpte min burk på Friendlyshop (199 SEK för 50g vit stevia) och det gick alldeles utmärkt. Här är en länk:

http://www.friendlyshop.nu/index.php/Stevia-Vit-50g-Stevia-White-1.76oz./Detailed-product-flyer

Mvh

Thomas

[Pennylane1]
0

dyrt!

Jag köpte mitt från tyskland stevia.du.net

100 gram premium kostar 12.95 € och frakten var billig och leveransen snabb!

[Nilla59]
0

Tack båda två. Den tyska var ju mkt billigare så det blir väl den. Eller om någon har en annan sida?

[Pennylane1]
0

det var det billigaste jag hittade, kan ju finnas billigare på annat håll utomlands men inte i Svergie vågar jag nog lova.

[Nilla59]
0

Pennylane

Betalade du med ditt bankkort då eller? Jag hittar inte frakten men vad jag förstår är den inte dyr.

jorneman
0

Sök "Stevia" på nätet (Google) så får du upp 2 st som säljer Stevia. Själv köpte jag den i USA.

Har även läst att det möjligen skall tillåtas att säljas i Sverige. Skulle visst tas upp i år.

Tolstoj
0

Det kändes bäst för mej att handla på en svensk sajt. Jag var mest intresserad av att få en utan bismak.

Köpte tre förpackningar/ströare. Portot var totalt 48,50 och betalningen via PayPal

Nu vet du allt jag vet Glad

Per_W
0

Varför komplicera det??? Köp från den svenska siten www.stevia.se

De har utmärkt stevia utan tillsatser till bra pris. Det är dessutom den första man får upp när man googlar.

/Per Wikholm

[Pennylane1]
0

bra pris kanske, men väldigt mycket dyrare än från tyskland. Skaffar man bankens  e-kort så är det riskfritt, man tillåter en övre gräns och använder ett tillfälligt nummer.

Jag betalade 4 € i porto (för 100 gram)

Lava
0

Jag tänkte prova Stevia. Men vad ska man köpa, flytande eller extrakt?

[Pennylane1]
0

Det är ju inte så lätt att bestämma vad DU ska köpa… det finns tabletter också… det beror ju på vad du ska ha det till. Jag har köpt pulver och gjort eget flytande med vatten och pulver som jag har i en pipettflaska. Till dryck och flytande saker, pulvret är svårt att dosera men passar kanske bättre till vissa saker. Blir nog billigast i längden att köpa pulver för det är väldigt drygt.

Lava
0

Nä, jag kanske formulerade mig lite dumt… jag vill gärna höra vad andra tycker om de olika alternativen :)

tack för svaret!