Chef på middag. KRIS:
Okej, så min blivande chef (han har precis headhuntat mig, jobbade hos honom för 3 år sedan och är vän med honom med) kommer på lunch hemma hos mig idag. Han lchfar med så det är ok. Det blir baconlindad fläskfile med beasås och brocooli och harrys,
Men vad fan, en snabb efterrätt, eller småsnacks till efterrätt och kaffet??? Hjärnsläpp!
Hjälp omgående behövs =))))
Hallon- & chokladtryffel kanske till kaffet?
Ingredienser
1 Lindts 85% chokladkaka
några osockrade frysta hallon
ca 1 dl grädde
en klick smör
1 äggula
kakao
Mosa ihop hallon och grädde.
Smält chokladen i vattenbad, ta av och rör i äggula o smör
Blanda ihop chokladblandningen och hallonblandningen.
Ställ kallt en stund.
Så här blev fördelningen på ett ungefär och det blir ca 12 stycken av detta recept.
Rulla till bollar och rulla i kakaon.
Klart!
Pannacotta med hallonsås ovanpå? Kanske även mörk choklad som du smält och ringlat på ett bakplåtspapper, sedan bryter du det i snygga bitar och sticker ned ett par i hallonsåsen… *mums*
Snacks: du kan hälla i en neutral olja i stekpannan, sedan hälla i sötmandlar. Ha ganska hög värme och rör runt hela tiden, ha även i en massa salt- när det knäpper om dem så är de klara och då får de ligga på papper och torka. Jättegott!

Hallon och visprädde med vanilj och kanel smaksättning. Jag brukar blanda den vispade grädden med 10% yoghurt, då blir det typ som en kräm.
Nyfiken undrar vad det blev???
precis… jag skulle säga som magma pannacotta men vad blev det ? 

Det blev en choklasmousse gjord på den chokladen som är mörk och heter cacaonibs (såna små crispbitar i) med en passionsfruktssås till och en sån chokaldsnirkliggrej =)
Tack för tipsen!