Umbra del3
Det sägs 3:e gången gillt?
Hoppas det! Jag startade om idag..

Hej! Vad duktig Du är och tålamod har du så att Du kan starta om.
Mycket pepp får Du härifrån.Läser dina inlägg och undrar fortfarande om Du vågade prova tryckkokaren?
Lycka till!
Kramar.

*S* Nä, jag sålde den vidare på en loppis! Jag är lat. Utsikter att få skura kökstaket blev avgörande.
Det där att starta om- jag har startat om och avbrutit fler ggr än vad jag vill tänka eller erkänna. Urdålig beslutsamhet. Jag är en frossare och föredrar minsta motståndets lag, så finns nåt gott.. tja, då ska jag äta det. Så enkelriktad och glupsk är jag.
Men nu har jag stått på benen i 1½ dag ialla fall.. Bra det!
Fick lite extra motivation i morse när jag ställde mig på vågen och ville se om jag kissat ut vattnet.. och HEMULEN.. All Time High High!!! Chock. Har aldrig vägt så mycket, så nu jäklar! Ska ialla fall ner på tvåsiffrigt!! Så småningom. Har inte bråttom!*S*
Väntar på några böcker jag tror kan hjälpa mig; bla Övervikt handlar om känslor. Det tror jag är väldigt sant i mitt fall. Äter när jag är ledsen, uttråkad, förbannad.. men är sällan hungrig.
Så jag måste lära nytt beteende. Wish me luck!!

Det är jobbigt att lära sig nya beteenden men det går till slut. trägen vinner. jag vet inte hur många gånger jag börjat om och börjat om de senaste åren. men nu börjar vissa vanor sitta ordentligt och jag är fullt medveten om varför jag har ätit som jag gjort.
Du kommer att klara det tillslut. det är bara att kliva upp igen. Spelar faktiskt ingen roll hur många gånger man faller för man lär sig alltid något nytt och tillslut börjar man gå runt de största hålen.
Lycka till, du kämpar på bra tycker jag. ser fram emot att få fortsätta följa din resa.

dag 3 på LCHF utan avsteg. Har kissat ut över ett kilo på två dygn. Det är ju bra, mitt hjärta är tacksamt, misstänker jag?
MEN
nu har diarréerna slagit till. *suck* Med ca 2 minuters varsel under förkylningsfri period- annars inget varsel alls!! - får jag springa.. och sen sprutar det!
Jag åt ju Dimor varannan kväll när sånt här höll på - det brukade räcka för att hålla magen och tarmarna lugna, men jag gillar inte piller. Vill ju fixa sånt här a la naturmetoden. Hård ost räcker inte.
Så
jag ska skippa kaffet. *stön* Misstänker att det är bov nr 1 nu med fet "halkig" kost och mindre sugande fibrer. Så nu blir det te..
*gråter*
Men hellre det är offentliga olyckor!!
Du har det inte lätt: Inte alls lätt med dessa hemska diarréer.
Skickar massa styrkekramar till dig. Du är en verklig kämpe som orkar börja om och om igen.

Det besvärliga är att det är långt mellan toaletterna på jobbresorna.. och jäkligt obekvämt att kuta in i skogen. På jobbet går det bättre, men är INTE roligt.
Men men.. alltid lättar man något?..*S*

#4 Den där nakenråttan är så , in i bomben FUL , så inte ens hans mamma kan tycka att han är söt!!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

*S*..#4 .. men charmig?..*S*
Nä, håller med. Men just att den är så FUL gör den oemotståndlig.. ialla fall på bild.

Rapport;
har gått ner 2 kilo sen i onsdags- det är väl vattenkilona som ger sig iväg. Skönt att nåt händer, ialla fall…
Grattis! Du är på väg åt rätt håll.

Har gjort ett medvetet avsteg: åt en bit av årets enda äppelpaj. Höll på att göra äppelmos av vår fallfrukt, men kitteln blev full.Så jag gjorde en vanlig smulpaj av de äpplen som inte fick plats. Och ja, jag beslöt smaka en bit. Det var jäkligt gott kan jag tala om! Men nu är det bra med det!
Nånstans måste jag ha lite manöverutrymme till enstaka försyndelser även om det stoppar upp viktnedgången. Det är Ok, så länge det inte får mig att släppa hela konceptet.
Jag HAR väldigt svårt att motstå kaffebröd och dylikt. Det är ofta väldigt gott..*suck*

umbra.. nu fick du mig väldigt sugen på varma äpplen..
gick ut iköket vid 15 över 12 och skivade ett svenskt våräpple-surt som fan själv.. och hackade lite mandel och pumpafrö blandade med kokosflingor och linfrön och en halvt rejäl klick smör.. äpplen grudnade, med kanel över, in i micron 30 sek-1 min och sedan på med "täcket" i 30 sek.. och vispad grädde till.. gott.!!
Vad bra det går för dig, Umbra! Heja på!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Umbra, jag gör smulpaj på rabarber och tar mald mandel istället för vetemjöl och gör deg. Lite sötningsmedel, stevia e.d. Det blir jättegott och innehåller inte lika mycket kolhydrater. Vispad grädde är jättegott till.
Borde funka med äpplen också.

Det ska jag prova, Mervi!! Man måste leva också. Lever jag bara i ren avhållsamhet så faller jag igenom förr eller senare, garanterat. Problemet är att lära sig dansa på lina-- LCHF-linan! Lite vingel, but still on the line..

Idag åt jag nåt himla gott.
Leverbiff på Airams sätt. 50-50 lever och blandfärs(i mitt fall) mixas och kryddas efter tycke. Stekes.
Jag serverade till dem rotsaksplättar (också från Airams blogg) Det är rivna rotstockar från broccoli och blomkål, med ägg och mjölkskvätt som steks som rårakor.
Till leverbiffarna serverade jag skogschampinjonsås gjord av ren grädde och slutligen stora kapris. Ni vet, de där i delikatessdisken med skaft? *mums* Jag gillar inte kapris, men detta var GOTT!!
Tja, och en msk lingonsylt till. Det vill jag ha till levern.
Nu spinner magen..*S* Håller mig på en nivå jag kan leva med just nu. Och ikväll börjar magdansen igen. Kul! Men i morgon lär jag gnälla -jag är precis stel efter sommarens inaktiviteter!!!

Sköter mig trots fika och stress. Ja, stressen är mitt eget fel. Det beror mest på dålig planering av min lediga tid! Men jag är stolt att kunna säga- jag har skött mig vad gäller kosten!
Har tagit tag i mitt liv på flera punkter; inte bara vad gäller maten.
Har dragit igång FlyLady igen och städar dagligen. Kanske inte i 15 minuter, men tillräckligt för att det ska märkas.
Idag ska jag t ex gå igenom garderoben!! Den är för full med sånt jag ändå inte kan ha!
Vad som fortfarande ligger efter är min dagliga runda runt kvarteret. Det är tillräcklig ambitionsnivå för mig. Det tar ca 20 min i otränat och ca 14 minuter i tränat tillstånd. (Jag gör intervallträning - det biter bra) Hade tänkt gå i går, men det regnade så tröstlöst att jag gav tusan i det tillslut.
Istället lagade jag mat till idag: Stekt kyckling med jordnötssås. Det var gott.
Ikväll ska jag göra nåt med lax.(morgondagens lunch)
Låter kanonbra. Fortsätt så.

Ibland undrar jag om inte en bidragande orsak till att man mår så bra på LCHF-kost, är att man inte misslyckas så ofta? Menar.. sötsuget slår inte undan benen för en på samma sätt, utan man äter som man ska.
Det är himla gött för självförtroendet att ha kontroll över vissa saker och sig själv!
Så för mig är det kosten, städningen och motionen som är stödpelarna. När de fungerar är jag nöjd med mig själv.. och fungerar bättre som arbetare, livskamrat och kompis.
En positiv spiral liksom.

Gudars så hungrig jag är idag!!
Trots god middag igår(omelett med 2 rågade msk räkost) och fet om än rätt kolhydratrik frukost idag, så är jag HUNGRIG nu.. Och det är 30 min kvar till lunch minst.
Antagligen är det kiwin jag skar ner i morgonens creme fraiche som spökar? ..ska låta bli den i morgon…men jag tycker mina ögon ser mindre suddigt när jag följer min kinesiske TCM-läkares råd och äter en kiwi varje dag.
Lunchen blir dock god. Fiskbitar i en sås av cf och grädde samt vitt vin, champinjoner, purjo och saffran,. *mums*
Vikten var dock inte rolig i morse. Hade gått upp allt jag fått av mig, men eftersom jag ätit skötsamt, så kvittar det. Det är väl vatten hit och dit.. Inget att bry sig om egentligen, men inte känns det roligt inte.
#21: Sluta väga dig! Det är totalt ointressant, eftersom den inte säger någonting om huruvida du har bundit mer vätska, blivit av med muskelmassa eller tappat fett.
Det enda som är intressant att mäta är midjemått i kombination med att ta en bit hud mellan tummen och pekfingret och se hur mycket som får plats. Ju mindre det får plats, desto lägre kroppsfetthalt har du, och givet samma vikt (eller högre, muskler har högre densitet än fett) kommer du ha ökat i muskelmassa.
Vidare har kvinnor en högre fetthalt än män (östrogen är ett fettlösligt hormon), så om du jämför siffror med andra, se till att kompensera för det!

Hmm,, njae, jag väger mig nog ialla fall.. men det är inte hela världen vad det är för reultat bara det går neråt. Det där med "knipövningar" kan jag gå över till när jag minskat mitt tryck mot jordskorpan lite.
Men tack för omtanken.

Idag har jag som sagt varit väldigt hungrig, så trots heroiska insatser i kylskåpet på "nyttiga hyllan" försvann en bit smulpaj ner i det vrålande svarta hålet. Så nu är jag hungrig OCH sur i magen..*S* En del straffar Gud på en gång!!
Men det är väl så? Jag balanserar på LCHF-linan i High heels!!
Om du är hungrig så ät det som är tillåtet. Inte bra att äta för lite för då ramlar man lätt dit.
Jag har också sådana dagar då jag behöver mera mat.

Idag har det av olika anledningar ballat ur totalt.
Och i morgon vet jag inte om jag hinner fixa nån arbetslunch.
Så
det blir kanske två, tre förlorade dagar.
Merde!!!

det kommer du tillbaka från väldans snabbt! ge dig bara än den goda maten och gör det inte superkomplicerat..

mmm.. det stämmer.
Jag har beslutat mig för att "öppna verkstad"..dvs…. sluta snacka- börja agera istället!
Men jag kommer att käka helfet yoghurt och creme fraiche eller turkisk yoghurt till frukost, med havrekli i-- för att se om jag får stopp på min lösa mage.
Den är för jävlig!! Jag har 35 minuters bilkörning till jobbet. Ibland går det bra, ibland inte. Jag är glad över att vi har mycket skog härnere!!! Om det är mediciner, stress eller laktos vet jag inte. Jag får testa mig fram och hoppas på det bästa under tiden. LCHF gör det tyvärr värre - kanske för att det inte finns "sugande fibrer" i kosten? Men eftersom jag har lös mage oavsett kost, föredrar jag att vara en något mindre person med diarréer! Det är ju bl a lättare att sitta på huk i skogen då!! *S* Skit sak samma, alltså.
F ö har jag gjort det lite enklare för mig. Köper mat med max 5% kolhydrater.. och sambon får skala sina potatisar själv!!
Håll tummarna för mig i fortsättningen, är ni snälla? Jag behöver all hjälp jag kan få!
Heja på Umbra, jag har också startat om(idag). Konstigt att man hela tiden hittar nya gropar att falla i. Fast det går litet lättare för varje gång, eller? Följer hur det går för dig och återkommer i en egen tråd när jag har nåt att komma med(om två veckor kanske).
Har du testat att utesluta laktos? Antagligen har du väl det, jag tror man måste utesluta det ganska länge för att tarmen ska läkas.

Nej, jag har inte VELAT utesluta laktos!! Jag gillar yoghurt och grädde.. och förr tog jag gärna en macka och ett glas mjölk istället för..
Men fortsätter magen jäklas, så får jag ju lov att prova.. och sen välja om jag vill fortsätta äta't eller ej.
Idag åt jag yoghurt till frukost (+ creme fraiche) och strödde över Havrekli. (tog iofs en Dimor i morse också, men den brukar inte fungera på en gång) OCh än känns det inget ialla fall. Men jag hade en rejäl omgång i går, så tarmen är väl tom idag?*S*
Vi får se hur det ser ut i morgon.
Hoppas det är bättre i morgon. Inte kul att ha det så. Jag vet, när jag intar lite kokosolja så blir det ofta så för mig med.

Det verkar hjälpa med 2 msk havrekli i morgonyoghurten. Men jag ska fortsätta likadant denna vecka också, så blir jag mer säker sen.
Annars har jag ätit en nötfärsbiff på 130 gram med gräddstuvade kantareller och sallad till lunch idag.. Gott!! Men OJ vad jag är hungrig!*S* Borde vara nöjd på det kaloriintaget, men magen anser det vara för lite..så- det blir strax påfyllning med nåt.
Annars sköter jag mig!

-2.2 idag, söndag

Grattis Umbra!
det kan ju hända att du får försöka minska ner mjölkprodukterna. men självklart kan det fungera med havrekliet.. ska väl finnas andra sätt att stoppa upp också?
åt du lika mycket mjölkprodukter tidigare som nu?
och grattis till 5% kolhydrat /produkt.. jättebra..
jag har fuskat otroligt ett tag, inte jättemycket, men lite här och lite där..
och en stor 500gr Ben & Jerry.. bläk.. tog slut för fort.. pojken fick smaka tror jag 1-2 skedar.. =/

Det kvittar om jag äter yoghurt eller omelett till frukost. Det glider lika lätt igenom, båda sakerna. Och har gjort så i ca ett år med LCHF-kost. Det var därför jag lade av med LCHF- jag pallade inte med diarréhotet hela tiden. Hatade att inte ens känna mig säker på att klara mig till jobbet på morgonen. Resa utomlands- en otänkbarhet. Vad är det för liv? Men.. ett par år senare (och +16 kilo) försöker jag nu igen att ta kontroll över mat och tarm. Men fan!! vad jag hatar krånglet! Jag som alltid haft en perfekt mage.. *morr*
Jag äter MER yoghurt nu än tidigare dock.. för jag ledsnade av på omelett. Numera är omelett med räkost helgfrukost.
Men det verkar som kliet fungerar (men kombinerat med Dimor). Jag tror det är den uppsugande effekten som gör nytta. Nåt som vätska och fett kan "fastna i" och inte reta tarmen..
Ost och té (och andra naturliga hårdgörare..*S*) har inte funkat nåt vidare
Jaja, vi får se. Det tar ett bra tag innan jag törs sluta med Dimor, det kan jag lova, men jag tar det bara varannan kväll, eftersom det verkar räcka.
Nån annan som har bra erfarenheter av nåt?

Promenad idag, igår och i förrgår.. Målet är en sväng runt kvarteret varje dag med Powerwalk eller Intervallträning (vilket är aktuellt för mig)
Fast just nu har jag soppatorsk. Kroppen har ännu inte växlat drivmedel och jag orkar just ingenting!*S* Höll knappt på att orka hem.
Men.. det går över.. men lär bli värre innan det sker..*suck*

Vågdag idag;totalt -2.9..*L* Känns riktigt bra.
Går dessutom runt kvarteret varje dag (nästan) och får lite hjärtträning. Det känns psykiskt väldigt bra också. Känns att JAG gör nåt- inte bara käkar piller.
Jag har oxå en mage som är i lösaste laget. Jag har märkt att fibrer gör det värre. Har gåt igenom div obehagliga undersökningar, men inga fel har hittats. antagligen är det IBS. Och inte blir det bättre med min fibro. Nu de senaste månaderna har jag dock märkt av en förbättring. Jag använder dimor sedan flera år med hyfsat resultat. Har även provat immodium plus de var väldigt bra men dyra. jag vet inte hur många gånger jag fått rusa in på huset och kanske fått kasta ut den som ev va där inne. Eller de gånger jag fått springa in i skogen och huka bakom en gran. Ibland har jag inte hunnit.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Så roligt umbra55 att vikten minskar och att havrekliet funkar.
Håller tummarna att det fortsätter så. 

Tja, vad ska jag säga? Jag äter som jag ska, dvs få kolhydrater och normalt med protein. (lite lite fett dock iom att jag lätt får diarré)
Nu har jag gått upp några hekto, men byxorna fladdrar runt lår och rumpa även om magen är lika rund som vanligt.
Tråkigt.. för lår och rumpa är det som är minst "vadderat" hos mig.
Kanske beror det på att jag promenerar runt kvarteret 6 dagar i veckan? En promenad på ca 20 min. Olika rask beroende på dagsform..
Det är också tråkigt att det inte händer nåt på vågen! Jag har att ta av, om man så säger. Men jag tänker inte sluta äta LCHF denna gång. Jag märker ju hur bra jag mår. (trots ont i halsen och allmän hängighet pga hösten och gråvädret) Förr eller senare händer det nåt på vågen också, det vet jag!!
Jag har en perfekt, hälsosam kropp!!! (affirmation)

-3.7 nu.

Jag har gått min runda. Har lite krångel med magen idag, kanske efter lunchens ostsoppa? I vilket fall fick jag stanna till vid varje alternativ hemväg och känna efter. Klarar jag en fjärdedel till? Jodå, jag gick hela rundan, men jag känner mig orkeslös och fick ont i hälsenorna igen.
Vad tar man sig till? Vilken yrkesgrupp uppsöker jag för att få hjällp? Idrottsexpert? Läkare? (NÄ!!) eller ska jag googla på nätet kanske?
Har haft så här i snart två år nu. Risk för kroniskt ju!
å så 370 kr på sparkontot!! En tia per hekto! Känns riktigt roligt att spara för en gångs skull. Vad det ska bli av pengarna? SPA kanske, eller nya kläder- få se vad som blir aktuellt först.

Hurra! Ett hål in på bältet! Är på 4:e hålet nu, utan ansträngning
Grattis umbra för minus-kilona som ger tillökning på kontot.
Ett bra tips att ta till sig om man skulle lyckas att minska.
Just nu så står jag bara och stampar och har inget go alls.

på tal om hål i bältret.. mitt bälte är nu mera bara dekoration.. behöver ta bort 2-3 nitar till för att det ska vara ett bälte igen..
grattis Umbra!!!

JA, det är ju påtagliga bevis, det där med bältet.. och tappade jeans.. och nedhasade skjortor!..och för stora skor helt plötsligt.
Härliga bevis!
Mervi- har du inga kläder kvar från din storhetstid? Dags att prova, tycker jag.. och glädjas åt det du uppnått redan! För du mår väl jättebra nu? Och är mindre?.. ;o)

*pust och stön*
Gårdagens ostorgie lade på mig en massa vatten, så veckans vikt är +1.2, INTE roligt.. men eftersom jag vet att det är vatten pga allt salt i ostarna, så får jag väl stå ut…

Var in och snurrade hos Dessi och hittade hennes variant på äggdeff. Sugen som jag är på att gå ner i vikt snabbare, funderar jag nu på att ta fem dagars äggdeff? Eller är jag vansinnig som stör min nuvarande kostbalans? Hur som helst; så här äter Dessi:
Frukost: 3kokta ägg, 3/4 dl kräftstjärtar 2 msk majonnäs, 1 liten tomat med salladskrydda
Lunch: 4 kokta ägg några sillbitar, 1 liten tomat, bladspenat
Middag; 2 kokta ägg, 0.5 dl kräftstjärtar, 1 msk majonnäs
Undrar om det funkar öven att bara köra vardagar och äta mer varierat LCHF över helgen? Vad tror ni?

Nu är jag tillbaka på förra veckans vikt, efter besöket på Osterian. Salt ÄR en riktig pålagrare!!
Jag sköt upp vägdagen tills jag var i kapp..*S* Varför ge sig själv dåliga känslor när man inte behöver? Bättre kunna titta på siffrorna och le: Riktigt bra!..
nej umbra, jag har slängt alla gamla stora kläder. Jag tänkte att så stänger jag bakdörren och kan bara gå framåt. Jag har ingen lust att ha dessa stora igen. Skulle behöva gå ner en storlek till men visst är jag mycket mindre nu än när jag vägde 100+.
Visst mår jag bra när inte vikten stör men det är ingen garanti för lyckan.
Skönt att vattnet försvann snabbt.

Ja men ibland kan det vara skönt att få förfasas och njuta samtidigt.
Själv har jag idag tappat sammanlagt 4.8 kilo! Sen 17 september. Bra va?
Fast idag tog jag en liten kaka och en liten hembakad bulle på jobbet- hade kvällstjänstgöring och blev helt slut, så jagville ha snabb energi. Det enda som fanns var bullar. Men skit samma, jag piggnade till lite av sockret och kunde genomföra kvällen.
Tack och lov vaknade inget sug..
Grattis till minuset. Visst är det bra.
Och vad bra att suget inte vaknade till. Det är ganska farligt när det inte gör det för då kan man tro att man kan avvika oftare, eller vad tror du.
Jag får huvudvärk av socker så det hindrar mig ofta att äta sötsaker. Kroppen säger till och man får försöka att lyssna. Ibland så är man döv… och hör inte.
Lycka till med fortsättningen.

ja, jag har ju snubblat många gånger förut så jag vet vad som gäller.
Men idag blev vi bjudna på underbara frallor med grova frön på.. å såna brukar vara väldigt goda.. men jag plockade frön och käkade upp pålägget.
Jag spjärnar emot ytterligare ett livsstilsbrott nu..

-5.3
Jag borde sätta in lite pengar på mitt viktkonto..*S* men jag är pank tills på måndag. Kanske det blir en tia till då??

Härligt! Vad duktig du är som kämpar på. Jag sätter nog en tia jag också! 

Bra kul att det går neråt. Grattis håller tummarna för dej 

*S* Åt extra mycket ost i helgen. Resultat ett extra kilo upp och stenhård i magen.
Jösses.. vet inte vad som är värst? Diarréer eller tvärstopp? Satt på toa en halvtimme minst och pustade och svor, och "sket harkulor"..*S* Ajajaj!.. Fibrer, ost och Dimor + antagligen för lite vatten är inte så lyckat ihop - Problemet är att man inte vet när det "slår stopp"…

-5.5
Det går långsamt men det går

Grattis än en gång kul att det går framåt 

Det verkar som om kroppen drar ihop sig denna period mer än vad den tappar i vikt. Det är kanske så det fungerar?
Tapp- indrag- tapp?--- och det gäller att stå ut den period när man tycker att inget händer ~för såna perioder kommer ju också.
Grattis! Det går ju som på räls.
Vilket är värre, diarré eller hård mage. Jag röstar på hård mage. Inget kul, men i ditt fall går det väl snabbt över.
Duktigt att inte falla för frallan.

Grattis till dina framgångar. 

-6.3
Hurra, det rör på sig!*S*
Nu är jag tillbaka där jag började förra gången!*suck och skratt*
Jag skulle föredra att vara lit hård i magen.Eftersom jag har diaréer nästan jämnt
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Åt mig hjälper havrekli och 50/50 yoghurt/creme fraiche på morgonen till frukost.
Det verkar som tarmen behöver nåt att "ta tag i" och som suger upp det som annars blir "vatten".
Har du provat?
"65" Hej umbra55
Har vart med i Lchf sedan 3 mån.tillbaka.
och det rör inte på sig något.
Vill du skriva om vad och hur du äter,så vore det jättesnällt.
Annars struntar jag snart i detta.
Hälsn. Ingela
Det verkar som du hittat rätt. Grattis!

Detta är andra vändan för mig. Jag var med ett år först och gick ner ca 12 kilo, men tyckte det var för dåligt, började laborera med maten.. och sen sprack alltihop såklart.
Sen åt jag vanlig mat i ett, ett o ett halvt år.. och lade på mig 17 kilo!Som du då förstår fanns inga alternativ. Jag har liksom provat alla andra möjligheter utom OP.. och det är inte nåt alternativ för mig.
Så vad gör jag då?
Min frukost är som jag skrev ovan; yoghurt/Creme fraiche, havrekli och solroskärnor *S* Ca 2 msk av allt.
Lunch är vanlig mat. Idag kycklinggryta i kokosmjölk med lite(sönderkokta) sockerärter.
Middag idag var stekt leverkorv med ca 2 tsk lingonsylt och 4 stekta champinjonhattar.. och sen fuskade jag för först..andra gången; jag tog lite lite äppelkräm och åt den med grädde!
Så som du ser äter jag vanlig mat, men tar bara bort potatis, ris osv.
Tillsätter en klick smör om jag äter nåt magert. Äter mycket ost, typ Brie när jag är sugen. Dricker koffeinfritt kaffe för det mesta med gädde.
Däremot äter jag mig mätt. Men inte proppmätt.
Jag tycker inte du ska ge dig än, men försök släppa tankarna på maten och ät det som är tillåtet.. och skit i resten. Jag tror t o m tankarna påverkar våra hormoner nämligen!!
#66 Tack snälla Umbra jag ska hålla ut.

lite slarv under helgen.. (lite för mycket nötter).. lade på mig ett kilo..*suck* Att det ska vara så lätt att bli tung???

Vad jag är trött på mig själv! Jag började så bra, tappade 6 kilo, föll.. och har inte kommit på fötter igen!!
Hur FAN orkar ni som kan hålla i dag ut och dag in? Jag faller för frestelse eller är för trött nån dag.. Det kan ta ett ÅR innan det händer, men det händer och vips..är jag i träsket igen.
Usch så trött jag blir….

det gäller att tnäka att ett felsteg betyder inte att det är ok att fortsätta ta felsteg resten av veckan för att det ändå är förstört..
nej tänk hellre imorgon är en ny dag och jag fortsätter som jag hade tänkt mig!!!.. dvs LCHF!!..
lycka till!
För mig gäller att planera, att alltid ha det hemma som jag får äta och inte köpa hem annat. Jag har precis slutat köpa yoghurt och därmed också slutat äta det. Det är inte lätt.
Jag äter väldigt sällan ute, jag vet att de som äter lunchen ute har mycket jobbigare. Jag lagar mat i stora portioner och gör lunchlådor. Ofta har jag hela veckans lådor i kyl och frys. Det tar inte längre tid att laga fler portioner än man behöver.
Jag har förstått att du ramlar dit när du är social, det är inte lätt att vara olik alla andra och hoppa över allt som bjuds.
Hoppas du kommer upp på spåret omgående innan du börjar lägga på fler kilon.
Skickar styrkekramar till dig.
ja lunch ute ät verkligen jobbigt!
Som Mervi säger
PLANERING!
Vi är inga offer, vi väljer och vi mste vraka för att det ska stämma
Jag älskar att baka matbröd, ja och nr 5 älskar att äta det!
Men annars är det faktiskt bara att säga, nej du jag tål inte kolisar!!!
Ast jag tror att vi alla hänger upp oss alldeles för mycket på att vi avviker!
Min chef ar dille på frukt
Men jag plockar fram ost när hon kommmer sättande med frukten.
Gissa om jag får alla at komma över till mig
Kan sägas att chefen sliter som ett djur men blir fetare och fetare

Jag har väl dålig karaktär. När jag faller, så faller jag pladask och det tar LÅNG tid att samla ihop mig igen. Jag kan stå emot frestelser, planera och vara ack så skötsam länge länge.. men förr eller senare händer det.. och då går ALLT åt helsike. Allt eller inget, det är jag det. Just nu är det tyvärr ALLT som gäller… *suck*
Men jag försöker….
Hur har du det? Längesedan du skrev något.
Önskar dig God Jul och Gott Nytt År.

Hej Mervi
Som vanligt ramlade jag ur av nån anledning. Men är nu tillbaka på banan igen.
Skam den som ger sig!
Hur går det själv??

8:e dagen
Idag suger det! Vill ha vad fan som helst. Vet inte vad jag ska ta. Har precis ätit ägg och bacon, men vill ha mer. Min mage är ett stort svart hål som vrålar. Måste väl äta lite till så jag inte tar med mig suget till i morgon, för då är det min tur att stå för jobbfikat.. och som jag känner det nu, skulle jag kunna äta rubbet själv*S*
Inofficiell vägning; -2,1

Idag åt jag både det ena och det andra..*suck*
Ny dag i morgon…
Det låter jättekämpigt. Jag tror att du måste äta om du känner att du inte är mätt, strunta i mängderna och äta. Suget och hungern gör att man ramalr dit lättare. Jag kan också blir sådan, vissa dagar kan jag stoppa i mig hur mycket som helst och då skall jag inte ha frestelser hemma. Bara sådant som jag skall äta.
Det har gått bra sedan 1 januari men minuset är inte så stort.
Skickar styrkekramar till dig så morgondagen blir bra.

En månad nu - varav en veckas misskötsel..
Rersultat: -4.5 kilo
I´m baaack!!

5 kilo ner.. Det känns riktigt bra.Har blivit bjuden på semla i sammanhang jag inte kunnat tacka nej, och det har stoppat upp lite. Jag saknar min "dragonbreath" som är en värdemätare på att kroppen bränner ketoner så här i början. Den brännande känslan är en påtaglig påminnelse
Men den är på väg tillbaka nu..till omgivningens fasa(?)

+0.1
Vecka som gått har jag ätit lite fel av olika orsaker, men har inte kastat in handduken. Nu måste jag bara vara noga med mathållningen några dagar och undvika bli hungrig, så är dikeskörningen över igen!
Idag blev det moussaka med köttfärs ost och auberginer, gott! I morgon fiskgryta,