Torr hud
Hallojsan. Som jag fattat så finns det fler än jag som har fått torr el. torrare hud! Finns det nån som har nåt bra tips för hur man kan avhjälpa detta!?
Tack för tråden
, jaha då måste jag börja dricka mer vatten!!! o ta b-vitamin.

Jag kör på mammas gamla knep: olivolja. Absolut överlägset tycker jag för torr hud, småsår, självsprickor, fnasiga läppar och till och med sminkborttagning när man använder vattenfasta produkter!
Funkar också som hårinpackning även om det kanske inte är den godaste doften i världen…

Bra mot torr hud, rekomenderar jag dig att gå till hälsokost och rådfråga där. Det finns Nattljusolja som är bra och verkar inifrån, eftersom det är i kapsel… kanske ett fiskolja-tillskott kan hjälpa. Finns ganska många bra produkter på hälsokost-sidan mot torr hud.
Det viktigaste är nog dock att läka det innifrån. Sen att torrskrbba sig innan dusch och använda en så ren tvål/ola som möjligt att tvätta sig med..sen som avslutning en så ren lotion som möjligt.
Kan göra din egen skubb…ta olivolja & strösocker/salt och blanda ihop & vips har du en egen bra skrubb. Du kan droppa i några droppar av din favorit aroma olja som är kodkänd att ha på kroppen.
Lycka till.
Kram Tina35
Det bäste jag provat är barnängens babyolja, smörj in efter dusch. Helst låter man det värsta av vattnet rinna av, smörjer in sig och lufttorkar. Fick bort mina eksem på armbågarna, får alltid såna på vintern.