Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: frågelåda-minmat
Läst 927 ggr
skrutten2
0

Äter jag tillräckligt? + problem med MinMat

Jag lyckas inte äta mer än 1  frukost, och en senare lunch. Är det för lite att bara äta 2 ggr/dan och nåt mellan mål? Idag har jag ätit 70gr bacon och två stekta ägg. Samt en bit av LCHF pannkakan. Och jag är proppmätt fortfarande. Orkar nog inte äta nåt mer, känner att jag inte vill. Och sedan får jag inte igång MINmat, den är stendöd hos mej. Hur ska jag räkna ut hur mkt jag/vi äter utan den?

Maia
0

1. MinMat Förklara gärna närmare vad ditt problem med MinMat är, så får du snart hjälp. 

2. Din mat Skriv upp ungefär hur mycket det blir på en dag allt som allt så kan du få hjälp med om det är lagom mycket eller inte. Flört

PS. Jag ändrar din rubrik så du får bättre svar!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

missaz
0

Om det är för lite att äta 2 ggr per dag beror på hur mycket man äter de två gångerna. Jag äter oftast bara två ggr per dag, ibland tre. Det viktiga är inte hur många gånger per dag man äter utan VAD och HUR MYCKET man äter per DAG! Glad

2 ägg och 70 gram bacon är ju inte mycket på en dag, men det beror ju också på hur stor den där biten LCHF-pannkaka var; hur mycket fett, protein, kolhydrater och sammanlagda kalorier den innehöll.

Du skriver ju även att du ta något mellanmål, det räknas såklart in. Några koppar kaffe med grädde eller ostrullar eller ölkorvar (eller vad det nu är) som man stoppar in nu och då ger kalorier de med.

Trulte
0

Hejsan. det jag fick lära mig när jag läste Sten S Skaldemans bok så skrev han att man äter när man är hungrig och man äter inte när man är mätt. Och man behöver inte gå efter klockan och äta bara för att det är Lunch eller Middags tid. Och det där med att sitta och räkna ut vad maten innehåller för kalorier det kan vara bra nån gång men jag tror det är bra om man lär sig att lyssna till sin kropp. Och äta i lugn och ro och glömma om kalorier det är ju det man måste göra sedan också när man har gått ned.  Lycka tillGlad.

skrutten2
0

Jag får hela tiden fram att mitt lösen ord inte är det rätta, nu har jag säkert prövat 15 ggr! Börjar ledsna nu på det där, hur räknar jag ut det själv??

Zepp
0

Du behöver inte logga in.. bara fylla i.. men då kan du inte spara!

Du kan klippa ut o klistra in här så får vi se vad du menar!

Hur många gånger du äter spelar mindre roll det viktiga är att du får i dig vad du behöver under dan, både energi och näring.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

missaz
0

#4 Fixa en ny  användare, att räkna själv är jobbigt… Flört

babo
0

Energi kcal:

2180,59

Energi kJ:

9119,71

Proteiner:

103,70

Fiber:

0,00

Kolhydrater:

7,61

Vatten:

381,52

Alkohol:

0,00

Fetter:

Fett:

195,33

Kolesterol:

962,38

E-mättade:

59,01

Mättade:

111,89

F-mättade:

10,79

Vitaminer:

A:

1418,71

B1:

1,94

B2:

1,82

B3:

12,58

B6:

1,16

B9:

121,31

B12:

6,00

C:

0,00

D:

3,56

E:

7,90

Mineraler:

Fosfor:

1624,72

Järn:

5,04

Kalcium:

1460,99

Kalium:

1096,72

Magnesium:

132,24

Natrium:

3339,03

Selen:

66,28

Zink:

11,39

70Gram Fläskkotlett gris m 5 mm fettkant
50Gram Färskost 27% fett Philadelphia
20Gram Bacon lättbacon gris
25Gram Ost hårdost 26% fett
70Gram Fläskkotlett gris m 5 mm fettkant
50Gram Färskost 27% fett Philadelphia
50Gram Ost hårdost 38% fett
30Gram Vispgrädde 40% fett
70Gram Bacon gris
100Gram Ägg stekt
27Gram Smör 80% fett
100Gram Ost hårdost 26% fett
30Gram Smör 80% fett

16 January17 January18 January19 January20 January21 January22 January23 January24 January25 January26 January27 January28 January29 January30 January31 January01 February02 February03 February04 February05 February06 February07 February08 February09 February10 February11 February12 February13 February14 February

Aubergine stektAvokadoBacon grisBacon lättbacon grisBordsmargarin Bregott 75% fett berikBroccoliBrysselkålChampinjonerChampinjoner stektaCrème fraiche 34% fettDressing majonnäs ca 60% fettFalukorv 23% fettFläskkarré gris stekt i skivorFläskkotlett gris m 5 mm fettkantFläskkotlett gris stektFläskött gris koktFärskost 27% fett PhiladelphiaGräddfil 12% fettHönsHöns koktHöns m skinnInnanlår nötKaffegrädde 12% fettKalopsKalops nötkött lök morötter sås hemlagadKalvleverKassler rökt kotlettrad gris stekt el värmdKebabkött, djupfryst, stekfärdigt, genomsnittKeso färskost 4% fettKokosfettKokosflingor torkadeKokosmjölkKokosmjölk light för matlagningKyckling koktKycklingben drumstick kött m skinnKycklingbröst m skinn stektLammfärs 12% fettLammkotlettLammkotlett stektLammstekLax koktLax odlad norsk fjordlaxMakrill konservMakrillfilé konserv i tomatsåsMjölk 3% fettOst hårdost 26% fettOst hårdost 38% fettPaprika rödRäkor koktaSardiner i tomatsås konservSkinka innanlår grisSmör 80% fettStrömming opanerad stektTonfisk i vatten konserv avrunnenTorskrom konservVispgrädde 40% fettVitt vin torrt 12 vol. %Yoghurt 5% fett Yoggi YuniorÄgg koktÄgg stekt
Gram:

70g Fläskkotlett gris m 5 mm fettkant50g Färskost 27% fett Philadelphia20g Bacon lättbacon gris25g Ost hårdost 26% fett70g Fläskkotlett gris m 5 mm fettkant50g Färskost 27% fett Philadelphia50g Ost hårdost 38% fett30g Vispgrädde 40% fett70g Bacon gris100g Ägg stekt27g Smör 80% fett100g Ost hårdost 26% fett30g Smör 80% fett

så här mycket har jag ätit idag…. skäms…. tacksam för en kommentar

skrutten2
0

JIPPI ….nu funkar det äntligen….

missaz
0

#7 Varför ska du skämmas för det där…? Det var ju en mycket bra fördelning!

pingela46
0

<Hej någon som vet hur många Kcal en kvinna ska ha,

vill ju gå ner i vikt,minst 10 kg.

Väger idag 73 kg 161 cm.

Tack på förhand!

[Pennylane1]
0

det är ganska förvirrande är när andra går in i en annans tråd med frågor … starta egna trådar så drunknar inte trådskaparens problem!

babo
0

Tack för svar. Fördelningen är bra. Kan dock inte låta bli att känna när jag smälter ost med mycket smör - Är detta riktigt? (Har bara varit med drygt en månad) läst på lite grann - Jag är fortfarande mätt. Kaffe o. grädde nu på morgonen. Fått många tips här på sajten, Är tacksam för det.