Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 871 ggr
niloss
0

Äggmjölk

Hej jag är helt ny här o har kollat runt lite, det pratas rätt mycket om ÄGGMJÖLK, vad är det o vad är det bra för? Hur lagar jag det om jag ska prova? Har sett olika recept nån med äggula o nån med hela ägget, hur ska jag göra o hur ofta kan man dricka det? Är det bara som ett mellanmål eller? Är det ok att använda sötningsmedel, jag vet att det triggar sötsuget men ibland kanske man kan ta lite om man ska dricka choklad???? Snälla om nån har ork o lust att svara på mina undringar skulle jag bli jätteglad::: Ha de bäst så länge , Lotta

sarwen
0

Hej Lotta!

I korthet är det en dryck som flera av oss använder i stället för mjölk i kaffet eller som måltidsersättning. Man gör det av ägg, hett vatten och kokosfett/smör.

Sök på "äggmjölk" så hittar du flera trådar med både olika recept och åsikter om det!

Det är olika hur man reagerar på sötningsmedel, prova och se! Själv gör jag osötad choklad till frukost varje dag och saknar inte alls det söta. Det blir lite tjockt och lent och väldigt mättande.

Funkar helbra som mellanmål, mat eller kvällsfika eller…

Maia
0

Här är en till alldeles nystartad tråd som handlar om detta. Jag föreslår att vi fortsätter diskussionen där, så att vi inte har flera aktuella trådar igång om samma sak. Klicka på länken och skriv i den andra tråden. Flört

Maia
medarbetare

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Inlägget är låst för nya kommentarer