Någon som "tål" grädde?
Vad jag har förstått så undviker många mjölkprodukter, speciellt grädde, pga utebliven viktnedgång. Nu undrar jag om det finns NÅGON här som kan inta mycket grädde, mer än 2 dl/dag, och ändå gå ner i vikt/hålla vikten?
Jag försöker bygga muskler och undrar om det skulle gå snabbare om jag skippade min älskade grädde.
Jag tål grädde och äter mycket av det, går ner i vikt ändå, men märker ju att om jag vill "snabba på" viktminskningen är det bra att dra ner på grädden. Har dock inte så stor övervikt, så jag orkar inte avstå, det får hellre gå mer långsamt!
Jag har ingen aning om hur mkt grädde jag får i mig, men jag använder den i kaffe, matlagning och till efterrätter utan att tänka mig för, och går ändå ner i vikt.
Vi har diskuterat detta. Vi hade en omröstning och kom fram till att dom flesta klarade mjölkprodukter.
Jag använder rätt mycket grädde,kanske inte 2 dl per dag,men frikostigt i all matlagning och för att höja fettnivån till turkisk youghurt.
Min vikt går stadigt ner,ca 2 hg/dag.(Sen blir det gärna några + hg under helgen)Nu har jag ju förstått att jag kanske är lite ovanlig som kan använda grädde så fritt,men det underlättar verkligen vardagen.

Jag använder 1,5 l grädde i veckan, och håller vikten. Men jag misstänker att jag måste lägga av med grädden, om jag ska lyckas bli av med "maggen", som jag visserligen har haft i stort sett i hela mitt liv…
Å andra sidan… tänk om det inte hjälper, då har jag ju försakat grädden under lång tid, helt i onödan… tror inte jag vill ta den risken…
"still lost in space and time"
Tack för era svar! Jag vill behålla min vikt, men bygga muskler. Kör vidare med grädden och hoppas att det inte leder till fettinlagring istället!
Drygt 6-7 liter/vecka utan viktuppgång.

Shit 6-7 liter grädde i veckan är duktigt jobbat det. Det finnns hopp alltså :) Jag är ny på det här och kör än så länge med grädde i kaffe, te och i maten, men märker jag att jag slutar gå ner får jag väl dra ner. Men jag gör inte av med mer än någon deciliter om dagen kanske, mer vissa dagar och inget andra.
Jo, nu när man har lagt av med att använda socker(sackaros, sukros) så är grädde istort det enda som smakar sött; har blivit lite beroende. Hur som helst kan jag äta upp till 10000 kcal per dag utan att gå upp i vikt ifall jag motionerar 2-3 under dagen.
Jag brukar dricka vispgrädde till maten när jag äter mat som är proteinrikt men fettsnålt. Vet dock inte hur mycket det blir per dag, då jag inte bryr mig att hålla reda på hur mycket jag äter.

Jag änvänder grädde i kaffet - och mycket dessutom - för att få i mig mer fett. Blir ca 2 dl/dag. Jag har inte gått upp i vikt av den. =)