Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 719 ggr
MalinArv
0

Hjälp!! Har ett hemskt sug

Jag har ett hemskt sug på digestive kex. Eller, inte bara det. Sugen på chips, choklad, och lösgodis!!! Behöver tips från någon kunnig.

Är inne på 4:e veckan nu…

Lava
0

Ät nåt fett… det brukar stoppa suget.

Vad äter du en vanlig dag?

Mervi
0

Jag har inte något annat råd än att ät något som är tillåtet. Fet ost, ägg, biff vad som helst som inte innehåller kolhydrater.

Skickar peppkramar till dig.

MalinArv
0

Har satt i mig ett glas med äggmjölk och en tesked philadelphiaost. Men jag saknar smaken av digestive, konsistensen och smaken av olw:s sourcream & onion chips, marabous mjölkchoklad…

Lantisen
0

Tillåt dig själv att äta rejält med fett… inte bara småmängder, för min erfarenhet är att det inte förslår när man ansätts av dessa extrema sug på godsaker! Med rejält menar jag kanske en matsked (eller två) smör/cocosfett i kaffet/teet eller den mängden extra i en äggmjölksdrink! Då är du rädd om ketosen, men slipper det fördömda suget och tankarna på alla godsaker! Ge dig inte! Det går att vinna över kh-monstret, men bara med en medveten närvaro är min erfarenhet! Lycka till!Glad

linavdp
0

Idag fick jag ett otroligt sug efter lunchen (antar att jag fått i mig för lite fett och proteiner) så jag tog några nötter, fläsksvålar och en äggmuffin och sen stod jag mig till middagen :)

/Lina

MalinArv
0

Tack så mycket för alla tips. Jag får hålla igen och ta ett glas äggmjölk till.

LatMask
0

Jag vill rekommendera makrill med extra majonnäs! (Gissa vad jag gluffar i mig just nu…) Lyft upp makrillen ur en vanlig makrill-i-tomatsås-burk (Det behöver inte vara KLINISKT rent från tomatsås, men ta inte med ALLT!) mosa makrillen, tillsätt majonnäs i önskad mängd - ÄT!

MalinArv
0

#7 Tack, ska köpa det imorgon. Skrattande

Barols
0

Det är inte pms? Fast jag ätit denna kost i snart två år,visserligen med vissa avsteg ibland,men hyfsat strikt,så blir min kropp totalt "hagalen" efter det mesta veckan innan mens. Men då äter jag mycket mer än vanligt och mer fett,sen går det över av sig självt.

MalinArv
0

Nä, mensen slutade i fredags så ingen pms än. Tror inte att jag brukar ha så farlig pms. Är mest sugen jämt… Flört