Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 829 ggr
emka
0

vad behöver jag justera?

jag har bestämt mig att gå fakir ett tag så jag har levt på endast ägg och bacon i ungefär två veckor nu, i början gick det jättebra, gick ner 4 kilo de första dagarna men sen tog det stopp, har minskat ytterliggare ett som jag senare gått upp, vad kan jag göra för fel?

har räknat ut att jag äter ca1800 kalorier, inte ett gram eller procent kolhydrater över huvudtaget, är det för lite fett? för lite mat? har iof ett kontorsjobba så jag ägnar mig åt att sitta på en stol hela dagarna, kanske behöver promenader?

jag väger i dagsläget 100.5 kilo fördelat på 173 cm, vad kan jag justera?

emka
0

*bump*

missaz
0

Hmm… det kan ju vara så att du inte låtit det gå tillräckligt lång tid, 2 veckor är ju väldigt lite. Du äter inte för mycket tycker jag. Du kanske helt enkelt ska ta det lugnt och låta kroppen sköta takten? Stressar du upp dig över vikten kan ju även stressen sätta käppar i hjulet för en viktminskning…

mikaelj
0

Vad är de där 1800 kilokalorierna fördelad på?

missaz
0

#3 Ägg och bacon står det i #0

mikaelj
0

Vad är de där 1800 kilokalorierna fördelad på?

bullmagen
0

bacon är mycket salt, kanhända att du binder en del vatten?

herrkantarell
0

För mycket protein är inte heller bra. 1g protein/önskad vikt i kg brukar vara ett mål för att inte överskottet ska hämma viktminskningen. Vill du väga 70 kg så ska du alltså hålla dig till 70g protein/dag för att gå ner i vikt och öka på fettet i stället. Kanske väga maten på en köksvåg för att vara säker på hur mycket du får i dig?