Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsovinster
Läst 1313 ggr
jorneman
0

Må bättre med mindre kolhydrater?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har nu ätit LCHF-dieten i 3 månader. Har gått ner mina 3 kg "övervikt" men den utlovade "bli piggare och bli av med värk" har jag fortfarande inte kännt av. Hur länge skall man vänta på detta?

mikaelj
0

Beror på vad det är för värk du har och huruvida du faktiskt var trött innan du började. :)

Samt personliga förutsättningar. Inte alla upplever en ökad pigghet eller mindre värk…

Anninni
0

Det finns ingen garanti att du ska bli piggare och få mindre värk.

Det skrivs är att många personer upplever att de blir piggare och får mindre värk.

Se över om det finns andra faktorer i ditt liv som kan leda till detta. (dieten är bra men jag tror att det är lätt att man förlitar sig till den lite väl mycket ibland. Allt beroe inte på vad vi äter)

Hoppas du mår bättre snart och lycka till

bazz
0

Bara omställningen i kroppen med ändrad diet kan enl vissa källor ta upp till 1 år. Beror säker på hur stor din omställning är, hur mycket du bantat innan, äter mediciner, etc.

Annars som #1 + #2 skriver.

Det är inte som att köpa en ny bil där du är garanterad vissa funktioner/effekter……

dufva
0

En del hälsoeffekter kan komma direkt

Andra kan ta tid om kroppen har mycket som ska balanseras och repareras…

Om man har jobbat årtionden på att få sämre hälsa så tar det ibland lite tid att vända skutan..Glad

Man kan tyvärr inte lova varje enskild person lindring på just dennes problem men vad vi vet är att de allra flesta av oss rapporterar en hel del hälsoförbättringar efter kostomläggningen..