Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 6007 ggr
soda
0

Lättblödande?

Är det någon annan än jag som märkt att dom blivit lättblödande av att äta LCHF? Jag brukar ta mitt blodsocker på jobbet ibland och det slutar inte blöda från fingret på flera minuter. Torkar bort bloddroppen och vips är det en ny, stor droppe där.

Så var inte inte innan jag åt den här maten. Nu är det väl knappast något negativt med detta fenomen, är ung och frisk, men jag är lite nyfiken på vad det kan bero på. Någon som vet?

lillan66
0

Har ingen aning vad det kan bero på.

Mitt observandum är att mitt tandkött har SLUTAT blöda!!Förvånad

JAUS
0

För mycket omega-3 kanske? Tar du tillskott?

Omega-3 kan öka blödningsrisken

DanielS
0

Instämmer med JAUS, samt vad är din K-vitamin status; K1, K2-MK4?

Skrivfeber
0

Jag är fortfarande liksa svår att ta blod ifrån som tidigare. mina ådror flyttar på sig när de sticker nålen i mig, och när de väl lyckas kan det dröja innandet rinner till. Så för min del kasnke det skulle vara bra om det blödde lite enklare de gånger jag ska ta blodprover.

PerH
0

Instämmer med #2 #3

Den period jag åt för många kapslar omega3 upplevde jag benägenhet till lätt näsblod.

Tunnare blod ?

Tycker detta har upphört när jag minskat dosen.

frodig
0

#5 Samma här.

Åt omega3kapslar sommaren-hösten och hade då också benägenhet till lätt näsblod.

Har slutat med kapslarna sen några månader och har faktiskt ingen tendens till näsblod längre.

Hade inte tänkt på att det kunde ha ett samband, tack för tipset JAUS, DanielS och PerH Glad!

soda
0

Aha! Jag äter lax flera gånger i veckan, men tar inga tillskott. Blöder inte näsblod eller besväras på andra sätt så jag tror att jag fortsätter med det. Tack för svaren!

Thyra4
0

Jag gjorde illa mig i fingret i gårkväll och OJ vad det blödde. Hade svårt att få stopp på blodflödet fast det var ett relativt litet sår. Fick be maken om hjälp att plåstra om mej.