Mattips på korv??
Jag ska ha chorizo till middag idag men jag vill inte bara steka dem. Någon som har något bra tips? Kanske något med ugn?
gör en typ stroganof.stek korven med lite lök krydda med salt o peppar .tomatpure o slå på massa grädde.koka ihop.kanske kan va nåt?

Mmm, det lät gott. Sätter igång direkt. Tack så mycket! 
Nästa gång kan du snitta dem nästan ner och pilla i ost och gratinera dem i ugnen.
Det finns en fransk osötad senap med smak av Provancale som jag använder till allt möjligt - den hade nog fått följa med.
Numer pensionär i Nynäshamn
Vi gjorde stroganoff på chorizo igår! Stekte korven i slantar, hällde över chilikryddade krossade tomater, creme fraiche och grädde och kokade ihop. Smask!

Ja, det var riktigt smaskigt med korv stroganoff. Hällde i en matsked cf och Philadelphia oxå. Så gott så. Men, korven i sig var inte god alls. Är inte så förtjust i stark korv. Har någon nåt bra tips på typ falukorv som är vänlig mot LCHF:are? :)

Puttar upp tråden då jag fortfarande söker en "vänlig" falukorv. 

icas falukorv är rätt ok…

jag håller med #7, Icas egen falukorv har 3,5 g kolhydrater/100g korv… väldigt lite få tillsatser. Och inte minst god. 

Tack så mycket för tipset. 

Jag var LAT
igår och orkade inte anstränga mig för att laga mat. Tog kabanos direkt ur frysen och lite broccoli som jag la i en ugnsfast form. Blandade ägg med philadelphia ost och lite örtsalt. På med riven ost och in i ugnen en halvtimme.
DET BLEV JÄTTEGOTT och jag är kräsen. Skall avnjuta denna måltid till lunch idag.