Ska det ta sådan tid
Tack för alla uppmuntrade ord från er. Jag vägde 85,6 kg i början av dec. Idag väger jag 87 kg. Trots att jag gått ner 10 kg så ligger jag på övervikt och undrar när det ska sätta fart igen. Nu har jag verkligen skött mej och inte fuskat med någon knäckemacka ens. Jag vägde 97kg när jag började 4 aug. Vet inte men det tar väl sin tid, så länge som jag har byggt upp fetman så lång tid tar det att gå ner igen har jag hört. Jag är 177 cm lång. Enl bmi ligger jag på övervikt i alla fall. Förstår inte varför midjemåttet inte minskar nämnvärt heller.
Ha en trevlig dag ni allihop här ute Kram Eva
Berätta gärna lite mer om hur du äter en vanlig dag, så kan du få mer konkreta råd. Hur mycket kolhydrater blir det per dag ungefär? Och vad är det för livsmedel som du äter?
Många har upplevt att de kan knäcka sådana här platåer genom att äta mycket lite kolhydrater under en period. Under Fem gram Om dagen. Man känner sig lite som ett UFO, men det har hjälpt flera.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Viktnedgången går för många i trappsteg; ibland sitter man fast på samma vikt lääänge för att sedan skutta nedåt ett hack igen. Tålamod! Dessutom kan det röra sig lite uppåt ibland trots att man inte fuskat; speciellt hos kvinnor som ju samlar vatten beroende på tid i månaden och av andra hormonella orsaker.
Att släppa tanken på vikten och bara vara tror jag är bra om man fastnar på ett trappsteg, stress är ju ännu en orsak till att man står stilla eller t.o.m. går upp i vikt. Slappna av, fortsätt äta bra och håll dig från mackorna och bli inte stressad av att vågen inte pekar nedåt, det kan vända när som hellst! (för mig har de längsta trappstegen varat ett par-tre månader, så ta det som sagt LUGNT!)

Jag äter antingen stekt ägg med ost på eller kokta ägg med majonnäs och ibland en omelett gjord på ägg, bacon och vispgrädde och riven ost i. Filmjölk med kanel på brukar det också bli. Äter oftast grönsaker till kött el fisk, stekta eller kokta. Igår åt jag kyckling i grönpepparsås med broccoli till ex.
Och vilka mängder? Framför allt undrar jag hur mycket vita mjölkprodukter det kan bli per dag, filmjölk och vispgrädde och sådant, och vilka och hur mycket grönsaker. Är det bara ovanjordsgrönsaker? Inte tomat, rotfrukter etc.?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Dom jag steker innehåller 5,8 g och broccolin 2,5 g. Tomat äter jag när jag har sallad. Filmjölk blir bara en tallrik på morgonen. Vispgrädde har jag oftast i maten, hur mycket varierar. Kan på helgen dippa morötter i dip gjord på gräddfil och en påse färdigt pulver dip.
Ibland verkar det som om kroppen vill ta paus från krympandet ett tag.
Det finns mkt att läsa om detta på forumet. Två bra grejjer att läsa är följande (ursäkta lite flummig hänvisning):
* På www.kostdoktorn.se finns bra info om olika skäl till varför man inte går ner i vikt. Kan inte länka på riktigt men kopiera följande adress:
http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang/svart-ga-ner-i-vikt
* Här på forumet finns en artikel som Andreas0 har skrivit, tror den art/tråden heter:
Olika skäl till varför man inte går ner i vikt
Läs och fundera om deras tips kan ge nåt!