Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 808 ggr
Skrivfeber
0

Kan inte äta lchf i kväll

Min pojkvän är nog för rolig. han hade planerat in att äta godis i går kväll, så han ville ha pasta till maten, för att kunna få plats med godiset senare =) då äter han för det mesta lchf… tyckte det var så kul att man förbereder sig på det sättet, för att få plats. (han verkar ha förstått grejen med lchf och mättnad, samt minskat godissug)

själv åt jag lchf till kvällsmat och försökte trycka i mig 10 g 70 %ig choklad men det gick inte. (jag köpte den där marabou premium i bitar som de säljer lite som after eight) Inte den bästa chokladen men god och färdig portionerad.

Men Jag kan inte äta 10 g choklad enns, det tog stop och sen var det kört. Gråter

och förbereda mig med att äta kolisar till kvällsmat tänker jag inte göra bara för att jag vill ha en chokladbit.

missaz
0

Hahaha! Ursäkta att jag skrattar, men VARFÖR bli ledsen över att du ihte får i dig godis..? Var glad för det istället! Och VARFÖR vill din pojkvän planera för att få i sig godis? Bättre är ju (om man nu ska göra ett planerat avsteg från kosten) att äta LCHF som vanligt så att inte avsteget behöver bli lika stort! Nog tror jag han får i sig några godisar trots LCHF, bättre att det stannar vid 10 godisar då än att han gör plats för 2 hekto! Flört

Skrivfeber
0

Håller med dig, men tänkte att han ska få komma på det lite själv, eller försöka få honom att tro att det är hans idé, som man brukar göra med män. Cool

Så om en vecka eller två kommer han inte längre planera in det, utan kommer nog ta det lite spontant någon gång.

Själv var jag så sugen eller sugen är fel, tanken på en bit choklad var så god. Men den mättade ju så fruktansvärt. (fast nu kan ajg ju fika på stan och veta att jag inte behöver mer än en chokladbit, för mer orkar jag inte.) Skrattande

tanken på chokladen blev större än förnuftet, och det skulle ju vara så gott men det vart för mäktigt, så det är tur att jag har de där små bitarna, om jag ska bort på fika kan jag ta med en sådan och ha till kaffet så är det klart.

Jag har vunnit över socker monstret Skrikandes

missaz
0

#2 Grattis till vinsten över monstret! Jag känner iofs igen det där att tanken på något sött, den psykiska längtan, är större än njutningen, men detta är ju bara en vinst att upptäcka!

[Pennylane1]
0

jag har en påse smådajm i skafferiet, inköpta före jul till en försäljning där jag ombetts att fixa godisstrutar. Snällt av dom att be just MIG. Men det var iofs skänkta grejer (av mig i detta fallet) så de behövde ju inte bry sig om ev. "spill", nåväl, en halv påse eller så dajm blev kvar. De har legat i skafferiet sen dess alltså, har tagit en enda vid något , eller ett par tillfällen. Det är JÄTTEGOTT men jag klarar att ta bara en. Och sen ingen på typ en månad eller så. Jag har ätit ett par hekto godis mest var vecka tidigare men anser inte att jag varit sockerberoende tidigare ändå. Det har mest varit för att de övriga i familjen vill ha godis till lördagen och då har jag ätit också i rent rättvisehänseende Flört

missaz
0

#4 Var glad! Jag vill oftast bara ha mer när tungan väl fått smak på något sött (gärna choklad). Som tur är har jag oftast en bra motståndskraft, det är bara ibland, ytterst sällan, som jag faller till föga.

[Pennylane1]
0

ja jag är glad! Skrattande I allafall åt det… Obestämd

Skrivfeber
0

det är så skönt att komma till insikten att man faktiskt klarar av att äta en bit och sen är det bra. Man behöver inte vräka i sig allt som finns framför sig. Då kan man njuta mer av det man äter sen, och det blir helt klart mycekt godare när man itne äter det ofta. =)