Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 9250 ggr
Cissit
0

Kan man frysa äggmuffins?

Jag gjorde precis en sats och det blev ganska mycket så jag funderar på om det går att frysa dem? Det borde väl gå? Har aldrig testat att frysa omelett eller liknande, men jag tycker det borde gå.

Är det förresten någon som har några tips på vad man kan göra med äggmuffins och kanske några variationer? Nu gjorde jag enligt receptet jag hittade med ost och bacon.

ebet
1

Jag brukar göra det, smakar lika bra efter uppvärmning

linavdp
0

Jag testade detta för första gången idag och det blev helt underbart gott! Finns bild här =) (älskar att ta bilder på mat :P)

/Lina

Cissit
0

#1 Åh vad bra! Då ska jag slänga typ hälften i frysen :) tackochtack

Cissit
0

#2 det låter ju jättemumsigt! Har lite svårt att hitta salami utan vitlök bara :( Jag är nämligen allergisk mot vitlök, det är verkligen pest för det är vitlök i ALLT och det är ju dessutom gott :/

fia1
1

Jag tar dem ur frysen på morgonen o har dem i handväskan tills det är dags att äta lunch på jobbet. Blir jättebra!

Prova att ha i örter, tex oregano. Tänkte testa det själv nästa gång och kanske lite serrano o brie?

Första gången använde jag muffinsformar o ställde i muffinsplåt men när jag inte använder pappersformarna utan fyller hålen i plåten så blir de större o maffigare o mer mättande. Plåten penslar jag med baconstekfettet.