Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: medlemmar
Läst 699 ggr
wimawe
0

Åh neeej! Nu är det allvar igen!

Efter att ha varit mycket duktig sedan början på januari börjar det helt plötsligt gå mycket sämre… Helgen bjöd på en del vin och sedan var jag på familjemiddag igår. Efter att tidigare utförligt förklarat för min mor att vare sig jag eller min sambo ville äta något med mjöl/socker/bröd/pasta/potatis/ris etc trodde jag att allt var ok.

Förrätt: Rökt lax och CF plus grönsaker. Check. Varmrätt: Lammstek, gräddsås o sallad. check. Efterrätt: Hallon, vispgrädde och mörk choklad. Check…trodde jag! När jag efter middagen skulle ta mer vispgrädde i kaffet tyckte jag att det smakade väldigt sött. Då kröp mamma till korset och sa att hon hade haft i "lite" (enligt min smak rätt mycket) socker för att grädden skär sig annars (dumheter, som vi alla vet). Ååh vad arg man kan bli för mindre!!! Kommentaren blev "har jag gjort bort mig nu?"

Tråkig invägning imorse. Har nu lyckats gå upp till nästan startvikt på 95.3 kg (startvikt 95,3). Förhoppningsvis mest vätska eftersom måttbandet fortfarande står på samma minus. Men i alla fall!

Fakir here I come, nu är det banne mig allvar igen!

wimawe
0

Rättning viktuppgång: nu 95,1 kg. Startvikt 95.3 kg.

Var nere runt 92-93 och nosade senaste veckorna.

Lena123
0

Visst känner man sig lurad då man förklarat vad man inte vill äta och sen smygs det in annat i maten.Skrikandes

Är du säker på att gräddsåsen bara var gjord på grädde?

Jag talar av egen erfarenhet.

Var hemma och åt hos en släkting som visste vad jag inte äter och de bjöd på så god kyckling,sås,grönsaker och rotsakslåda.Jag åt glatt av allt utom rotsakslådan och tyckte det var gott.

Hjälpte värdinnan att duka av och får då se i köket att det står en mager kelda samt en förpackning maizena redning på diskbänken….

http://www.winthers-skafferi.se/

missaz
0

Usch, förstår att du blir sur… Om hon nu ansträngde sig så mycket för att göra en bra LCHF middag för er skull kan man ju fråga sig vad sockret skulle i grädden att göra! "Skär sig annars" dumheter!

Jaja, det är garanterat bara vatten du lagt på dig; man lagrar inte in fett på en enstaka miss.