LCHF och skiftarbete?
Finns det några därute som jobbar skift och som har tips och råd?
Man kan ju inte äta särskilt regelbundet om man ena dagen jobbar tidig morgon, nästa kanske en helnatt och sen ett dagpass nån dag efter.
Påverkar det tex viktnedgången med kontinuenliga dygnsvändningar tror ni?
Ja, det tycker jag. Jag hade enorma problem med att få kroppen att anpassa sig efter mitt "dygn" så efter 2½ års nattskift hade jag, trots tappra försök dragit på mig 10 kg övervikt…
Att betänka att jag varje helg vände tillbaka dygnet för att det skulle passa familjelivet, kan ju inte gärna släpa upp ungarna kl 24 och säga: Familj-tajm!
Så ja, skiftarbete är inge vidare…
Jobbar just nu! (Har dock lite tid över så jag måste kolla kif ifall jag gått miste om nåt…!) Jag tycker att jag klarar av mina jourer=nätter mycket bättre sedan jag började med lchf. Är aldrig sugen på den där nattmackan eller frukten jag åt tidigare. Jag brukar dricka äggmjölk innan jag åker till jobbet och ta med mig en matlåda vilken jag äter senare på kvällen.
Jag jobbar oxå skift(4-Skift) natt, kväll, förm, ledig vecka o sen börjar det om. Jag mår mkt bättre med lc. Hade stora problem me magont o uppsvälldhet innan. Det är som bortblåst. Jag äter som vanligt över en dag, bara att det blir olika tider på dygnet. Funkar utmärkt för mej, tänk bara på att du ska få i dej de du behöver på en dag oavsett vilken tid på dygnet du jobbar.
Håller med #3. Jag gör ingen skillnad på maten om det är dag eller natt.
Sen gäller det att sova ordentligt när man är ledig!