Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 1425 ggr
mikaelka
0

Nu föll jag dit...

Var på disputationsmiddag för en vän igår med mat och dryck. I början var jag jätteduktig och åt bara det jättegoda isländska rökta köttet, kycklingspett med en god sås till samt tog ett glas vin. Efter det andra glaset med vin så tänkte jag dock att jag kunde ta en LITEN bit av den chokladkaka som serverades. Sedan blev det shots och en massa godis och jag vet inte vad, när man väl börjat så orkar man liksom inte bry sig. 

Det underliga är att trots att alla sötsakerna inte var en bråkdel så goda som jag minns dem så gick det inte att sluta äta, socker är verkligen en bov!

Nu idag känner jag väl mig sådär halvnöjd över mig själv…

ebet
0

Det var nyttigtFlört Nu vet du hur det är, du slipper falla dit nästa gång.

maxiq
0

En fluga gör ingen grop på isen …eller hur man nu brukar säga?

Obestämd

nobban7
0

Ja se den spriten! Låter som mitt nyårSkäms

missaz
0

Ja usch, alkohol är en riktig bov för att få en att falla för kolhydrater! Men nu vet du ju till nästa gång att det inte är värt det. Glad

nobban7
0

Kanske spriten borde ha varningstext: Kan skapa ohälsosam dragning till kolhydrater"

missaz
0

#5 Vore inte så dumt! Jag har inga problem att hålla mig från socker/godis och sådant när jag tar lite vin vilket är märkligt eftersom jag i hela mitt liv har varit sockerberoende. Däremot dras jag våldsamt mot chips och dylikt! Jaja, kolhydrat som kolhydrat; illa är det ju oavsett och varningstext vore på sin plats!