Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1977 ggr
mjanner
0

Officiell symbol?

Fick mail från carbzone idag där de berättar om LCHF-sigillet, den officiella symbolen för LCHF. För min egen del tycker jag nog att ett sånt initiativ borde komma från förgrundsfigurerna, eller åtminstone vara rotat där om det skall vara en officiell symbol. Verkar som ett säljknep. Brödet är tydligen gott i alla fall Flört

/ m a r t i n

maxiq
0

Officiellt enligt vem? :-/

mjanner
0

Ja, det var lite det jag undrade också. Iofs vore det kanske bra med kvalitetsmärkning på produkter som säger sig vara LCHF, men det borde väl kanske komma från ett annat håll än ett företag som lever på oss Obestämd

Zepp
0

Som sagt vad det finns ingen officiell LCHF organisation ej heller något officiellt sigill!

Men för all del man kan ha en massa symboler.. jag väljer att se det ur den positiva synvinkeln!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Morfen
0

Jag skulle tycka det vore en bra grej att ha t.ex. på sin blogg eller hemsida, men jäklar vilket tråkigt sigill det var, tydligt men o-snyggt!

Inkanyezi
0

Säga vad man vill om symboler och sånt, men jag tycker att det är bra att ett företag satsar på produkter för den kundkrets som har upptäckt LCHF. Man kan så klart ha olika idéer om vad såna produkter ska innehålla, men det borde definitivt kunna komma något gott ur det.

mikaelj
0

Meh.  Lite kunde de väl spiffat till den.

Vad sägs om den här?

lite socker

L C H F

mycket fett

clajo
0

Tänk om vi kunde få lchf-märkning på maten i stället för nyckelhål, t.ex….

[Karro]
0

tjooohoo så säger vi!