Men hur MÄTER man?
Jaha, nu har jag då äntligen vågat ställa mej på vågen. Detta för att ta reda på min före-vikt. Men jag har ju flera gånger läst att vågen kan stå still medan centimetrarna försvinner, så jag tog fram mitt måttband och insåg… hjälp, var brukade midjan sitta? Jag har blivit så bukig att jag inte hittar nån midja, jag är smalast under bysten och där är det väl fusk att mäta!
Om man inte har fasta mätställen kan ju måttbandet bli lika missvisande som vågen!
Har någon tips för hur jag ska bära mej åt för att ha koll på viktminskningen?
Under där revbenen slutar. Där ska tydligen midjan sitta…

Jag har en midja hur tjock jag än blir
så jag mäter där men även där naveln sitter för där är jag rundare än midjan så jag tyckste det kunde vara kul att se hur det minskar där också
+ att jag mätt halsen men sedan tycker jag att det är svårt pga att man kan lätt mäta fel 
Dubbel inlägg, oupss….
Ja just ja,
2 cm ovanför naveln var det nån som sa.
Ifall man har svårt att "hitta" midjan, så gör inte det nåt. Tycker jag alltså..
Bestäm ett ställe där du alltid mäter, t ex det fia1 föreslår, eller leta rätt på höftbenen och bestäm ett visst mått ovanför.

Hallå, ska man behöva gräva fram revbenen också! 
Ja jag får väl mäta på flera ställen och hoppas jag kan hitta tillbaka dit igen om nån vecka. Hehe
#6 Hahahaha Ja du, numera känns det att det finns nåt hårt därinne som nog borde vara revben!

Jag mäter exakt vid naveln varje gång, och hoppas bara att den inte flyttar sig
För mig sammanfaller den dessutom exakt med midjan.